خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

توسعه صادرات یکی از اهداف دولت و وزارت کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۹۱۳

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:انتظار ما این است که در کنار نمایشگاه، اطلاعات تولید، فرآوری و بسته بندی و بازار یابی را در معرض دید عموم بگذاریم.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، دلاور حیدرپور صبح امروز در حاشیه بازدید از نخستین جشنواره ملی مرکبات در قائم شهر ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره اظهار داشت: نمایشگاه جای عرضه تکنولوژی، کالا و دستاوردهایی است که در ارتباط با یک محصول برگزار می شود.

وی افزود: در کنار این جشنواره معرفی تکنولوژی های  بدست آمده در خصوص مرکبات، اعم از داشت، کاشت، برداشت و ماشین آلات کشاورزی  عرضه شد و با برگزاری کلاسهای آموزشی و کارگاهها باغداران با آخرین اطلاعات در این خصوص آشنا شدند که آمارها نشان می دهد استقبال باغداران و کشاورزانرضایت بخش بوده است.

حیدرپور اظهار داشت: انتظار ما این است که در کنار نمایشگاه،  اطلاعات تولید، فرآوری و بسته بندی   و بازار یابی را در معرض دید عموم بگذاریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره پلی باشد بین باغداران و همکاران ترویجی تا  بتوان محصول خوبی را بر سر سفره هم میهنان بیاورند.

وی با بیان اینکه غرفه آرایی و مدیریت برنامه ریزی نمایشگاه برای استفاده از وقت و زمان خوب و مناسب بوده است اظهار داشت: حضور پرشور و استقبال مردم نشان از این دارد که اهالی رسانه اطلاع رسانی خوبی انجام داده اند که جای تقدیر دارد..

حیدرپور افزود: هدف ما از برپایی نمایشگاه آن است که  تکنولوژی های روز مربوط به مرکبات را از صفر تا صد در کشور که توسط صنعتگران، باغداران، بازار یابها ارائه می شود را در معرض دید عموم بگذاریم.

وی تصریح کرد: تا بحال سابقه زیادی در صادرات پرتقال نداشتیم و بالاترین رقم صادرات در سالهای گذشته حدود 70 هزار تن پرتقال ایران بوده ولی با اقداماتی که در یکی دو سال  گذشته بصورت جمعی و با هدایت استاندار مازندران انجام شد فضای مناسبی بوجود آمد و تجار و فعالان  اقتصادی نیز از این فضا استفاده می کنند  و رایزنی های خوبی با کشورهای سی آی  اس بویژه روسیه انجام دادند.

حیدرپور با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی تدریجی است گفت: چون سلایق بازارهای کشورهای مختلف با سلایق داخلی کشور متفاوت است  و نوع بسته بندی و درجه بندی و درخواست مصرف کننده فرق دارد باید مطابق سلایق بازارهای هدف بسته بندی کنیم.

وی افزود: توسعه صادرات یکی از اهداف دولت و وزارت کشاورزی است و در زمینه صادرات محصولاتی مثل مرغ، آبزیان، گل و گیاه، مرکبات و بویژه کیوی جای رشد داریم و باید تکنولوژی را بروز کنیم و هزینه تولید را بگونه کاهش دهیم که محصولات با قابلیت رقابت بیشتری عرضه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز