خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

فرصت 5 تا 10 ساله برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۲۰۰

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور تنها بین 5 تا 10 سال فرصت داریم، اظهار داشت: اگر طی این مدت برنامه‌ریزی ها اجرا نشود کشور از خط توسعه بین المللی عقب می‌ماند.

به گزارش ایلنا ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درنشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اهداف اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی را شتاب دادن به پروژه‌های ملی، اولویت بندی کارها و طرح ها، یافتن ظرفیت های جدید و رفع موانع و پیگیری ها در سطح ملی و استانی در بخش های مختلف عنوان کرد.

وی در رابطه با نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی گفت: به منظور کاهش نرخ بیکاری در این استان بایستی با جذب سرمایه‌گذار، کارآفرینان و استفاده از ظرفیت اتاق ها و بخش خصوصی سهم اشتغال استان را افزایش دهیم.

ربیعی برتکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: متاسفانه متقاضی بخش خصوصی در اجرای پروژه های نیمه تمام دراین استان بسیار کم است و در این زمینه تلاش بیشتری می‌طلبد.

وی  در ادامه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را یک برنامه برای نجات کشور از وضعیت نابسامان اقتصادی دانست و اظهار کرد: اهداف اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع جدید نبوده بلکه باید بر روی رفتارهای جدید تمرکز کنیم و سنتی فکر نکنیم چرا که برای رسیدن به اهداف مورد نظر تنها با ارائه مجوزهای بانکی تحرکی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان این که برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور تنها بین 5 تا 10 سال فرصت داریم اظهار داشت: اگر طی این مدت برنامه ریزی ها اجرا نشود کشور از خط توسعه بین المللی عقب می‌ماند.

علیه وزارت نیرو شکایت خواهم کرد

دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست با انتقاد از وزارت نیرو گفت: سال گذشته به وزارت نیرو اعلام کردم که پست 132 کیلو ولت برق را از درون شهر شیرون به خارج از شهر منتقل کنید که این وزارتخانه نسبت به این موضوع هیچ توجهی نکرد.

وی افزود: باتوجه به آتش گرفتن این پست برق در شهریورماه امسال  بخش کشاورزی و آبزی پروری مردم این شهرستان خسارت وارد شد که برای گرفتن حق این خسارت دیگدگان و به نمایندگی از آنان علیه وزارت نیرو شکایت خواهم کرد.

عزیزی به روند اجرایی پروژه بیمارستان شیروان اشاره کرد وگفت: وزارت راه و شهرسازی 32 میلیارد تومان را برای سال مالی جاری اختصاص داد تا برای ادامه اجرای این پروژه هزینه شود.

وی افزود: استانداری نیز 3 میلیارد تومان و وزارت بهداشت و درمان 50 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان اختصاص خواهد داد که امیدواریم با این روند تا پایان سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست با اعلام این که سه صنعت مهم و استراتژیک خراسان شمالی در دستور کار واگذاری از طریق برگزاری مناقصه قرار گرفته اند خواستار خروج این سه صنعت از لیست واگذاری شد.

مقابل واگذاری سه صنعت استراتژیک خراسان شمالی را بگیرید

هادی قوامی اظهار کرد: عده ای تلاش کردند تا سه صنعت مهم واستراتژیک استان شامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، کارخانه لوله گستر اسفراین و مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم درلیست واگذاری ها قرار گیرند که متاسفانه درحال حاضر این صنعت در دستور وگذاری ها قرار گرفتند.

وی افزود: دغدغه این است که این سه صنعت نیز پس از واگذاری‌ها به سرنوشت کارخانه ماشین‌سازی اراک گرفتار شوند.

قوامی با بیان اینکه وزیر صنعت معدن و تجارت نیز مخالف واگذاری این سه صنعت است خواستار خروج این سه صنعت از لیست واگذاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز