خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته‌امداد امام(ره) استان خبر داد:

پرداخت 2 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان کمیته‌امداد در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۷۷۷

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه کرامت بیش از 2 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان کمیته امداد استان پرداخت شد‎.

به گزارش ایلنا، محمد نظری با بیان اینکه در راستای حمایت از مددجویان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین آنها خدمات متعددی ارائه می‌شود، گفت: کمیته‌امداد برای کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت از کمک‌های خیرین بهره گرفته و در این راستا طرح کوثر را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت امسال، 96 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و 91 مورد کمک هزینه ازدواج به دامادهای تحت حمایت پرداخت شده، افزود: مبلغ 2 میلیارد و 375 میلیون ریال هزینه این نوعروسان مددجو شد.

نظری به برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان اشاره و بیان کرد: دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان در قالب مهارت‌های زندگی برگزار و گواهی حضور در دوره به مددجویان اعطا می‌شود و پس از اعطای مدرک، پرونده برای مددجویان تشکیل و کمک هزینه ازدواج پرداخ می‌شود.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های این نهاد، در سال‌جاری 766 زوج جوان تحت حمایت با اعتبار بیش از 8 میلیارد و 616 میلیون ریال راهی خانه‌ بخت شدند، اظهار کرد: یکی از اهداف و اولویت های این نهاد ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج های آسان،کم هزینه و پایدار است.

نظری ضمن قدردانی از کمک‌های خیران و نیکوکاران کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به ازدواج جوانان نیازمند، برلزوم جذب مشارکت‌های مردمی در انجام این امر خداپسندانه تأکید کرد.

به گفته وی در حال حاضر یک‌هزار و ۹۰۰ زوج نیازمند پشت نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشت خانوارها و جبران بخشی از نیازمندی‌های آنان در قالب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های این نهاد است و در این زمینه در دهه کرامت امسال، 19 وام قرض‌الحسنه کارگشائی به مبلغ 376 میلیون ریال پرداخت شد.

نظری جمع کل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی از ابتدای سال‌جاری تاکنون را هزار و 348 مورد با اعتبار 20 میلیارد و 187 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای حل مشکلات مددجویان در بخش‌های درمان، تحصیل، بدهی‌های مالی و کمک معیشت پرداخت می شود و در حال حاضر به مناسبت دهه کرامت پرداخت شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز