خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در نشست رسانه‌ای در یاسوج:

احداث پارک‌فناوری در کهگیلویه و بویراحمد/ برخی موافق خدمات رساندن به روستاها نیستند/ بدنه دولت باید لاغر شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۰۲۷

رئیس‌جمهور تاکید کرد که دولت تدبیر و امید، پارک فناوری را در کهگیلویه و بویراحمد با هدف ایجاد اشتغال احداث می‌کند.

ایلنا: به گزارش ایلنا از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشستی با رسانه‌ها در یاسوج گفت: اعتبارات لازم برای احداث پارک فناوری در کهگیلویه و بویراحمد را دولت تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه با احداث پارک فناوری می‌توان شاهد سرعت‌بخشی به اشتغال‌زایی جوانان در کهگیلویه و بویراحمد بود، اظهارداشت: متاسفانه این استان فاقد پارک فناوری بوده که بطور حتم دولت تدبیر و امید تدبیر ویژه‌ای برای احداث آن بکار می‌بندد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به نام فرد یا افرادی، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند دولت نمی‌خواهد خدمات رسانی را به روستاها ببرد. این‌ها می‌گویند نباید خدماتی مانند ارتباطات و موبایل را به روستاها برد و البته ما با این دیدگاه همیشه مخالف بوده و هستیم.

وی خود را روستازاده خواند و تصریح کرد: ما خودمان روستازاده هستیم و از این صحبت که خدمات به روستاها نرود نیز ناراحت می‌شویم. ارتباطات و خدمات باید سریع‌تر به روستاها برده شود. بردن خدمات به روستاها می‌تواند سبب جلوگیری از مهاجرت روستاییان شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لاغر شدن بدنه دولت تاکید کرد و یادآورشد: قبلا مردم انتظار داشتند دولت درب استخدام‌ها را بازکند اما اکنون دولت فربه شده و ما معتقدیم دولت باید چابک‌تر شود.

وی گفت: در فناوری‌های نوین که حقوق‌های آن با حقوق‌های دولتی قابل‌قیاس نیست می‌توان اشتغالزایی خوبی ایجاد کرد.

رئیس جمهور از بازگشت 250 شخصیت علمی در سه ساله اخیر به ایران خبرداد و اظهارداشت: این شخصیت‌ها هم اکنون در حوزه‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

روحانی ادامه داد: در سال پایانی دولت به طور مستمر وزرای خود را به استان‌ها اعزام می‌کنیم تا نظارت‌ها برای سرعت‌بخشی به اتمام پروژه‌ها و رفع مشکلات استان‌ها دوچندان شود.

وی گفت: استان‌ها را منطقه منطقه و یا هر استان را جدا کرده و وزرای موردنظر را نیز برای نظارت مشخص کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز