خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مطرح کرد:

خرید خودرو و خانه‌های گران‌قیمت با تسهیلات اشتغال‌زایی در کهگیلویه و بویراحمد/ بیکاری عامل 70 درصد نزاع‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۰۱۰

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، "بیکاری، نبود فرصت‌های شغلی پایدار و نابرابری‌های اقتصادی" را مهمترین عامل 70 درصد نزاع‌های فردی، دسته جمعی و حتی کلاهبرداری‌ها عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مهرداد کرمی در نشست‌شورای قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از روند روبه رشد و نگران‌کننده بیکاری در این استان، اظهارداشت: با بررسی‌ها و پژوهش‌های انجام شده عامل بیش از ۷۰ درصد نزاع های فردی، دسته جمعی و کلاهبرداری‌ها در سطح این استان ناشی از بیکاری، نبود اشتغال و نابرابری‌های اقتصادی است.

وی وقوع بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها و ۵۰ درصد زندانیان مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد را نیز ناشی از بیکاری و نبود اشتغال پایدار برشمرد.

 دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با مقایسه نرخ بیکاری و فراهم کردن بسترهای توسعه‌ای در این استان با استان‌های مشابه، خاطرنشان کرد: در حالیکه بیکاری عامل 70 درصد نزاع‌های فردی و دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد است اما در برخی استان‌ها طول سال یک پرونده ورودی مربوط به نزاع دسته جمعی ندارند.

کرمی گفت: رشد اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی مهمترین دلیل کاهش میزان کاهش جرائم در این نوع استان‌ها و سایر مناطق توسعه یافته است.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد برخی سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد یادآورشد: بر اساس تحقیقات اولیه قضایی یکی از سرمایه‌گذاران با دریافت مبلغ کلانی اقدام به خرید خودروی چهار میلیارد ریالی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با اشاره به برخی عملکردهای سرمایه‌گذاران در این استان، ادامه داد: در جایی دیگر نیز یکی از سرمایه‌گذاران حدود 7 میلیارد ریال تسهیلات‌بانکی یک واحد تولیدی را بابت خرید خانه هزینه کرده است.

کرمی گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه بدی در بیکاری دارد و از سویی برخی سرمایه‌گذاران با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز به فکر خرید خودروها و خانه‌های گرانقیمت برای خود هستند.

وی تاکید کرد که اگر در  کهگیلویه و بویراحمد کار و تولید رونق بگیرد دیگر شاهد جرم‌هایی نظیر نزاع دسته‌جمعی نیستیم.

 دادستان عمومی و انقلاب یاسوج به ذکر خاطره‌ای از دادستان سمنان پرداخت و گفت: از دادستان سمنان پرسیدم وضعیت نزاع دسته‌جمعی در استان شما چگونه است؟ دادستان سمنان این چنین جواب داد که حتی یک فقره نزاع دسته‌جمعی در استان نداریم.

کرمی افزود: به این دلیل در استان سمنان نزاع دسته‌جمعی وجود ندارد که تقریبا در هر خانواده یک یا دو جوان مشغول به کار هستند و به دلیل اینکه بیکاری در آنجا کم است کسی روی به جرایمی مانند نزاع نمی‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز