خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اتباع بیگانه عامل بیکاری کارگران فصلی در کهگیلویه و بویراحمد/ جریمه یک میلیارد تومانی به دلیل جذب کارگران خارجی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اشتغال به کار اتباع بیگانه در این استان گفت: پیمانکاران در فصل کار بیشتر از اتباع بیگانه استفاده می‌کنند و همین امر موجب بیکاری کارگران می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج،  " صابر مظاهری " در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بازرسی از 212 طرح و پروژه در حال احداث 10 مورد کارگر خارجی غیرمجاز شناسایی و پیمانکار طرح‌ها بیش از یک میلیارد تومان جریمه شدند.

وی افزود:  سالانه 50 کارگر خارجی غیرمجاز در واحدهای کاری استان شناسایی و کارگران ایرانی جایگزین این افراد می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  بیش از 24 هزار نفر در استان جویای کار هستند ، خاطرنشان کرد: 46 درصد از این تعداد، فاقد هرگونه مهارتی می باشند.

مظاهری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 521 نفر جوینده کار در سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام‌نویسی کردند، گفت: از این تعداد 138 نفر به کار گمارده شدند.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان سال جاری برای یک هزار و 550 نفر شغل ایجاد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های دولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها میزان اشتغال‌زائی خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

کد خبر : ۳۷۷۳۹۹