خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز خبر داد:

آرزوی ۵ کودک سرطانی اهوازی برآورده شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۱۳۶

رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز گفت: ۵ کودک سرطانی توانستند با پوشیدن روپوش سفید و حضور در بیمارستان سیار و بالگرد امداد و نجات با ارائه خدمات درمانی به مصدومان به آرزوی خود که پزشک شدن بود برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید فتح‌اله هاشم‌نژاد امروز بیان داشت: با همکاری یک موسسه خیریه، مریم امیری ۱۲ ساله، غزاله ابراهیمی ۹ ساله و محدثه نجفی، یونس بگ آن، دالیا بوعذار ۶٫ ساله با حضور در مانور امداد و نجات جاده‌ای و هوایی و ارائه خدمات درمانی به چهار مصدوم حادثه، طعم پزشک بودن را چشیدند و برای یک روز، به آرزوی خود رسیدند.

هاشم نژاد با اشاره به حضور پرشور امدادگران و داوطلبان جمعیت و مردم نوع‌دوست اهواز در تشریح سناریو مانور، اظهار داشت: پس از اعلام وقوع تصادف در جاده ساحلی هر یک از کودکان به‌ عنوان پزشک امدادگر سوار یکی از ۵ دستگاه آمبولانس و خودروی نجات شده و به محل تصادف اعزام شدند. در محل حادثه با ارزیابی مصدومان و به کمک امدادگران و داوطلبان جمعیت، اقدامات اولیه درمانی را انجام و مصدومان را با آمبولانس به بیمارستان اتوبوسی جمعیت و اورژانس انتقال داده و با کمک پزشکان مستقر در آنجا اقدامات درمانی را ادامه دادند. نهایتاً با توجه به وخامت حال دو نفر از مصدومان فرضی و بُعد مسافت، آن‌ها را با بالگرد به بیمارستان گلستان انتقال دادند.

وی ضمن آرزوی سلامتی همه کودکان مبتلا به سرطان هدف از اجرای این مانور را ایجاد لحظه‌هایی شاد برای این 5کودک و روحیه بخشی به آن‌ها برای مبارزه با بیماری سخت‌شان بیان کرد و گفت: تسکین آلام بشری و تأمین احترام انسان‌ها دو هدف بسیار مهم از اهداف جمعیت است که در این راستا در طی سال نیز با اجرای طرح«نوید سلامتی» و جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق جشنواره‌های غذا، برپایی صندوق‌های جمع‌آوری و یا واریز وجه به حساب ۴۷۹۷۴۷۹۷۸۴ بخشی از هزینه‌های بیماران سرطانی و سخت‌درمان به آن‌ها پرداخت می‌شود که در سال گذشته، یک میلیارد و شش‌صد میلیون ریال از طریق این طرح به بیماران کمک شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز