خبرگزاری کار ایران

سعادت‌نیا مطرح کرد:

تکمیل کلینیک خیریه هلال احمر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۱۲۷

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: کلینیک خیریه هلال‌احمر خوزستان برای بیماران خاص در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته هلال‌احمر و ماه پر فیض شعبان اظهار کرد: هلال‌احمر براساس چارچوب جهانی در راستای توجه به کرامت انسانی و آلام بشری و نیز حضور موثر در مباحث و اماکنی که مردم با مصائب و مشکلاتی روبه رو هستند شکل گرفته است.

وی افزود: از دو جنبه قرآن کریم و سخنان گوهر بار پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می‌توان گفت که توجه به همنوعان در هر نقطه ای از زمین لازم است به طوری که این امر خاص مسلمانان نیست، نمونه بارز این موضوع در فرمایش امام حسین(ع) است که می‌فرمایند:«اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید». به طوری که ایشان مرزهای بشردوستانه را بسیار وسیع دیده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان اینکه کمک به همنوع در اشعار شاعران معروفی همانند سعدی در شعر "بنی‌آدم اعضای یک پیکرند" توجه شده، بیان کرد: ایرانیان با توجه به فرمایشات بزرگان دین و نیز با توجه به نگاه ملی که در سطح جامعه حاکم است در یاری رساندن و همدردی با انسان‌ها در هر گوشه‌ای از جهان پیشینه دارند.

وی گفت: با تلألو انقلاب‌اسلامی می‌توان به جرأت گفت در اکثر مواقعی که کشوری نیازمند کمک باشد، صرف‌نظر از دین و آئین آن مردم، جمهوری اسلامی برای یاری رساندن پیشگام بوده است.

حجت‌الاسلام سعادت‌نیا با اشاره به اینکه جایگاه ارزشمند هلال‌احمر نسبت به ایثارگری و فداکاری در جهان تثبیت شده، درباره برنامه‌های فرهنگی که در هفته هلال احمر برگزار می‌شود عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با آیت‌الله شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و حضور بر مزار پاک شهدا از برنامه های فرهنگی هفته هلال است.

وی افزود: یکی از مقوله‌هایی که در هلال احمر به آن اهمیت داده می‌شود مبحث وقف است. وقف جایگاه ارزشمندی در دین اسلام دارد و در اینباره تأکیدات فراوانی شده چراکه علاوه بر ثواب مشمول حال واقف، می‌تواند خیر و برکت را در جامعه جاری سازد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: در سال‌گذشته به حرم علی بن مهزیار اهتمام ویژه‌ای داشتیم و امسال برنامه‌ریزی‌ها در راستای توجه ویژه به امر وقف است که در صددیم از توان خیرین استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های حوزه نماینده ولایت فقیه در هلال‌احمر نظارت شرعی بر موقوفات هلال‌احمر است، گفت: بیمارستان نظام مافی در شوش و چند باب منزل در آبادان از موقوفات هلال احمر خوزستان است که حوزه نماینده ولایت فقیه در هلال‌احمر باید نظارت داشته باشد تا موقوفات بر اساس نیت واقف مصرف شود.

حجت‌الاسلام سعادت‌نیا با اشاره به اینکه امسال از ظرفیت خیرین برای گسترش وقف استفاده می‌شود، تصریح کرد: کلینیک خیریه هلال احمر خوزستان برای بیماران خاص در حال تکمیل است.

وی درباره هفته هلال در ادامه افزود: هفته هلال احمر فرصت مناسبی است که مردم با تلاش‌های صادقانه، خالصانه و دلسوزانه همه تشکیل دهندگان جمعیت هلال‌احمر آشنا شوند. تشکیل کمپین "نه" به تصادفات توسط سازمان جوانان هلال‌احمر، راه‌اندازی خانه‌های داوطلبان و تشویق خیرین در جهت رفع مشکلات افراد نیازمند و بیماران خاص توسط سازمان داوطلبان و فعالیت بی‌دریغ امدادگران و نجاتگران به ویژه سنگ تمام گذاشتن اعضای جمعیت در سیل اخیر از مهمترین کارهایی است که توسط هلال احمر خوزستان انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های سلامت و توجه صورت گرفته به حاشیه نشینان بیان کرد: اجرای چنین کارهایی می‌تواند به مرور زمان محرومیت را از چهره حاشیه نشینان پاک کرده و سطح سلامتی آنان را بهبود ببخشد.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز درمانی فوق تخصصی هلال احمر با بالاترین سطوح و کمترین هزینه و نیز توجه ویژه هلال احمر در بحث خدمت رسانی با زائران در اربعین از کارهای حائز اهمیت هلال احمر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز