خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد:

آذربایجان‌غربی‌کانونی از پتانسیل‌های عظیم اقتصادی، فرهنگی‌و تاریخی برای سرمایه پذیری است

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۶۸۹

معاون اجرایی رئیس جمهوری در جلسه بررسی فرصت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان غربی، این استان را کانونی از پتانسیل‌های عظیم اقتصادی، فرهنگی و تاریخی برای سرمایه پذیری توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در این جلسه که امروز سه شنبه با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، استاندار و مسئولان استان آذربایجان غربی، مدیران عامل بانک ها و موسسات مالی اعتباری برگزار شد، گفت: آماری که از حجم و ارزش مالی پروژه های در حال اجرا در استان و ظرفیت پذیرش سرمایه جدید ارائه شده، تاییدی بر پتانسیل عظیم اقتصادی، فرهنگی و تاریخی آذربایجان غربی است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: جهت گیری دولت در توسعه کشور و استان‌ها، حرکت به سوی توسعه پایدار با هم افزایی منابع مالی بخش‌های دیگر از جمله نهادهای عمومی غیردولتی، بخش خصوصی و تعاونی است.

شریعتمداری اظهار داشت: آمار منابع جذب شده به پروژه های ملی و استانی از محل این دسته از منابع نشان دهنده موفقیت این رویکرد دولت است. البته این نهادها همواره در روند توسعه کشور مشارکت داشته اند، اما تجربه ذی قیمت دولت یازدهم در هم افزایی توان این بخش‌ها، دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: وضعیت دریاچه ارومیه در آستانه تثبیت است و روند احیای این دریاچه به معنای واقعی در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

شریعتمداری خاطرنشان ساخت: احیای دریاچه ارومیه از وعده های مهم دولت بود که قدم های موثری در تحقق آن برداشته شده است. البته بخش قابل توجهی از توفیق حاصل شده نتیجه آن است که هموطنان آذری پذیرفتند که حق محیط زیست را بر منافع و حقوق خود مقدم بدارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی 945 میلیارد تومان مجموع منابعی بود که برای حدود 930 طرح پیشنهادی کوچک و بزرگ مطرح شده تقاضا شده بود، بخشی از این طرح ها تا امروز از سیستم بانکی پاسخ مثبت گرفته اند و بخشی البته با مشکلاتی مواجه هستند، در این زمینه یک قدم از سایر سفرهای استانی جلوتر هستیم. به پیشنهاد استاندار، ۲۲ پروژه به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان آماده آغاز عملیات اجرایی هستند.

به جهت تقارن زمانی انجام این سفر با اتمام برخی از پروژه های اقتصادی و عمرانی، استاندار برای افتتاح ۵۷ پروژه به ارزش بیش از ۵۷۷ میلیارد تومان اعلام آمادگی کردند که برخی از این طرح‌ها در سطح استان است و ۲۸۴ پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان به ارزش بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان که آماده بهره برداری است توسط استاندار پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز