خبرگزاری کار ایران

در پایان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ شیراز؛

کاپ قهرمانی به خانه بازگشت

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۰۵۴

در پایان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی 2016 شیراز، تیم ملی ایران مقتدرانه با نتیجه 8 بر صفر مقابل تیم پر قدرت روسیه به پیروزی رسید تا کاپ قهرمانی این دوره ازمسابقات در خانه بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، عصر امروز جمعه 31 اردیبهشت تیم ملی کشتی فرنگی ایران با نمایشی دلپذیر و مقتدرانه روسیه قهرمان دور قبل را پشت سر گذاشت تا برای پنجمین بار قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شود و کاپ مسابقات را که 4 سال یعنی، در سال های 2010، 2011، 2012 و 2014 به ترتیب در کشورهای ارمنستان، بلاروس، روسیه و ایران را بدست آورده بود ولی سال گذشته در آمریکا از دست داده بود، از روسیه پس بگیرد.

تیم ایران تقریبا با همان ترکیب سال گذشته پا به مسابقات گذاشته بود اما بزرگترین تفاوتش در ترکیب کادر فنی بود که مجددا محمد بنا، معمار کشتی فرنگی نوین ایران را در کنار خود داشت تا ثابت شود که به درستی او آقای خاص دنیای کشتی است .

محمد بنا پیش از مسابقات در گفتگو با ایلنا تاکید کرد: من تمام حریفان ایران در اوزان مختلف را به خوبی می شناسم و همه نقاط ضعف و قوتشان را می دانم و به جرات می گویم که بچه های تیم ایران از همه آنها سر هستند، و اگر خوب حمایت شوند باز می توانند بر قله کشتی فرنگی جهان بایستند.

این ادعای بنا عصر امروز و در فینال مسابقات جام جهانی با شکست مقترانه تیم روسیه ثابت شد، زیرا تیم روسیه برای دفاع از قهرمانی آمده بود و نمی خواست به هیچ شکلی این عنوان را از دست بدهد.

هر چند که باید پذیرفت ایران در چند وزن با مشکلات جدی روبروست و فاصله فنی بعضی از کشتی‌گیران با قهرمانان صاحب نامی چون امید نوروزی، حمید سوریان، قاسم رضایی، سعید عبدولی، حبیب الله اخلاقی و بشیر باباجانزاده زیاد است اما نباید فراموش شود که در المپیک لندن هم همین چند نفر با درخششی که از خود نشان دادند ایران را قهرمان المپیک کردند، البته این به دست نیامد مگر با وجود کادر فنی که محمد بنا رهبری آن را به عهده داشت، زیرا اگر غیر از این بود باید تیم ایران سال گذشته که همین قهرمانان را در اختیار داشت عنوانی بهتر از چهارمی بدست می آورد.

 یادآور می شود سال پیش در مسابقات جام جهانی لاس وگاس آمریکا، روسیه با یک طلا، 4 برنز و 45 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. آذربایجان با کسب یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 39 امتیاز نایب قهرمان شد. اوکراین هم با یک مدال طلا، یک نقره، 2 برنز و 35 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. ایران هم با نقره رضایی، برنزهای قادریان و اخلاقی به همراه پنجمی عبدولی با 31 امتیاز به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید.

در پایان نتایج رده بندی انفرادی و تیمی جام جهانی 2016 شیراز بدین شرح اعلام می شود؛

59 کیلوگرم: سامان عبدولی، برنده- سرگئی امیلین (2- 1)

66 کیلوگرم: امید نوروزی، برنده- زائور کابالویف (7- 2)

71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد، برنده- ابوزید مایتسیگوف (3 – 2)

75 کیلوگرم: سعید عبدولی، برنده- روس نماینده ای نداشت

80 کیلوگرم: رامین طاهری، برنده- رمضان آباچاریف (6- 4)

85 کیلوگرم: حبیب اله اخلاقی، برنده- سوسروکو کودزوکوف (3- صفر)

98 کیلوگرم: قاسم رضایی، برنده- کانتمیر ماگمددوف (3- 1)

130 کیلوگرم: بشیر باباجان زاده، برنده – سرگئی سیمینوف (7- 2)

رده بندی تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

1- ایران 2- روسیه 3- ترکیه 4- قزاقستان 5- بلاروس 6- آذربایجان 7- اوکراین 8- آلمان

نتایج تمامی دیدارهای این مسابقات به شرح زیر است:

فینال: ایران 8- روسیه صفر

رده بندی: ترکیه 4- قزاقستان 4 (برنده ترکیه) 

دیدار برای کسب مقام پنجم:  بلاروس 4 – آذربایجان 4 (برنده بلاروس)

دیدار برای کسب مقام هفتم: اوکراین 5- آلمان 3

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز