خبرگزاری کار ایران

با ورود سامانه بارشی صورت گرفت؛

سیزده‌بدر برفی و بارانی در استان‌های غربی کشور/ برف و سرما در جاده‌های کوهستانی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۹۱۱

با تغییرات جوی و ورود سامانه بارشی، برف و باران بیشتر استان‌های غربی کشور و بویژه مناطق کوهستانی را در بر گرفت تا مردم این استان ها شاهد سیزده بدری برفی و بارانی باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین روز تعطیلات نوروزی با ورود سامانه هوای سرد و بارشی بویژه از غرب کشور همراه بود به طوری که چهره اکثر شهرهای کشور را دگرگون کرد تا مراسم سیزده بدر با سرما و نزولات آسمانی همراه شود.

مراسم سیزده فروردین که در آیینی سنتی، مردم با حضور در دامن طبیعت پایان تعطیلات نوروزی خود را جشن می گیرند امسال شرایط دیگری دارد و به نظر می رسد شهروندان باید کمی دیرتر از خانه های خود خارج شده و این مراسم را به بعدازظهر موکول کنند تا شرایط جوی بهتر شود.

بارش برف و باران اغلب شهرهای استان های زنجان و قزوین از صبح امروز آغاز شده و چهره زیبایی به شهرهای این دو استان بخشیده است.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی این سامانه بارشی تا ظهر امروز در این استان ها باقی خواهد ماند و از بعدازظهر به تدریج بارش ها کاهش خواهد یافت.

سیزده‌بدر برفی و بارانی در استان‌های غربی کشور/ برف و سرما در جاده‌های کوهستانی

آوج سردترین منطقه استان/ آبیک گرمترین

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته شهر آوج با دمای منهای چهار درجه سردترین و آبیک با ۱۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

همچنین بیشترین بارش در آوج با ۵ سانتیمتر صورت گرفته و در سایر مناطق هم شاهد بارش برف به میزان ۲۸.۲ میلیمتر در آبیک، ۷.۴ میلیمتر در قزوین بوده ایم.

حداقل دمای هوای قزوین در ۲۴ ساعت گذشته بین صفر تا ۱۴ درجه در نوسان بوده است.

هواشناسی استان قزوین همچنین اعلام کرد: در محورهای مواصلاتی کوهستانی استان بارش برف و در برخی نقاط به صورت کولاک وجود دارد اما راه‌های استان بسته نیست و تردد در آنها با رعایت نکات ایمنی و احتیاط توصیه می شود.

این سازمان تاکید کرد: از مسافران انتظار داریم با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران حضور در روز طبیعت را برای مراسم سیزدهم فروردین به بعدازظهر موکول کنند تا شرایط جوی مساعد شود.

سازمان هواشناسی همچنین یادآور شد از شهروندان انتظار داریم از استقرار و نشستن در نزدیکی رودخانه ها خودداری کنند تا از خطر سیلاب در امان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز