خبرگزاری کار ایران

بازدید هیئت‌تجاری لهستان از دستاوردهای مجموعه آستان‌قدس رضوی

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۶۹۰

هیئت تجاری لهستان از بارگاه امام‌هشتم(ع) دیدن کردند و با دستاوردهای آستان‌قدس آشنا شدند.

به گزارش ایلنا، این بازدید با همراهی سیداحمد هاشم‌آبادی، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی صورت گرفت و «رادُسلاو دُماگالسکی»، معاون وزیر توسعه لهستان و هیئت همراه از موزه‌ها، مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های این آستان مقدس و صحن و رواق‌های حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

دُماگالاسکی با عرض تسلیت به مناسب ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی(ره) به مردم ایران گفت: وسعت فعالیت‌های مجموعه آستان‌قدس رضوی نشانگر تلاش‌های بی‌وقفه این مجموعه در حوزه‌های مختلف است.

وی با ابراز شگفتی از عظمت حرم حضرت‌رضا(ع) اضافه کرد: در طول این بازدید متوجه نگاه وی‍‍ژه زائران به این مکان‌مقدس به‌خصوص اهمیت آن برای شیعیان و اقشار گوناگون مردم ایران شدم.

معاون وزیر توسعه لهستان در حاشیه بازدید از مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان‌قدس رضوی بیان کرد: فعالیت‌های گسترده و چند منظوره این آستان‌مقدس قابل تمجید است، به‌خصوص که در زمینه‌های مختلف اقتصادی و در راستای خدمت به عموم مردم فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آثار پرقدمت هنری و تاریخی ارزشمندی در موزه‌های آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود، افزود: نمایش آثار اهدایی کشورهای مختلف به رهبر معظم ایران بسیار مرا تحت تأثیر خود قرار داد.

دُماگالاسکی درباره معماری صحن و سرای حرم مطهر رضوی گفت: برای اولین بار است که چنین آثار معماری می‌بینم و بی‌شک در طراحی و ساخت این بناها دقت و هنر فراوانی به کار رفته است، به طور نمونه آینه‌کاری‌های رواق دارالحجه بسیار برایم جالب توجه بود و از دیدن آن‌ها لذت بردم.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این بازدید ابراز کرد: بسیار خرسندم که امروز این فرصت مهیا شد تا با هیئت همراه از بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی دیدن کنیم.

معاون وزیر توسعه لهستان به همراه یک هیئت تجاری 70 نفره از برخی صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی، موزه تخصصی فرش، موزه تاریخ حرم رضوی، موزه قرآن و نفایس و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی دیدن کرد و با فعالیت‌های گسترده این مجموعه بزرگ موقوفاتی از نزدیک آشنا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز