خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای خارجی فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۱۱

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن وتجارت از آماده شدن زمینه سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای خارجی پس از پسافرجام خبرداد و گفت : امروز درخواستی را پیرامون سرمایه گذاری مشترک در زمینه نخ‌های پشمی فرش دستباف با کشور استرالیا داشتیم .

« خانم گلنار نصرالهی» در حاشیه سومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان ، قاچاق ، واردات وتعرفه های بالای صادرات به اروپا را بزرگترین مشکل صنعت نساجی و پوشاک کشورمان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اقدامات دولت در کاهش  تعرفه ها صادرات اینگونه کالاها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرایی شدن برجام درخواست های مشترک سرمایه گذاری تولیدات چرم با کشورایتالیا  داشتیم، گفت: قطعا پس از برجام روابط مابین کشورهای دنیا در زمینه داد و ستد و سرمایه تقسیم خواهد شد .

خانم نصرالهی با ابراز تاسف از روبرو بودن قاچاق در صنعت نساجی پوشاک کشورمان افزود : با توجه به اینکه صنعت نساجی کشورمان با دنیا رقابتی است  فکر نمی‌کنم بعد از اجرای برجام مشکلی با وارادات  کالاهای نساجی داشته باشیم .

وی افزود: کیفی سازی صنایع نساجی پس از اجرایی شدن برجام دردستورکار مسئولان و شرکت‌های تولیدی  قرار گرفته است.

وی از اتمام مهلت پیش بخشنامه های ثبت برندها در معاونت بازرگانی این وزارتخانه خبرداد و گفت : در هفته های آینده با هر نوع کالایی که روی سردرب مغازه های برند خارجی نصب نشده باشد، برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با بیان اینکه فروشندگان کالاهای خارجی باید اسناد و مدارک لازم را هنگام کنترل همراه داشته باشند، گفت : هرآنچه برخلاف بخشنامه آمده باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب خواهد شد و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت با بیان اینکه صنعت نساجی کشورمان در دنیا در رتبه سی و سوم  و پوشاک در ردیف 70 و80 قراردارد، گفت : براساس پیش بینی در سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک باید رتبه زیر 50 را دراین بخش بدست بیاوریم.

وی از افزوده شدن یک میلیارد دلار به صادرات پوشاک بر اساس سند راهبردی کشورمان خبر داد و افزوده: برای تحقق این امر باید سرمایه گذاری لازم را دراین بخش داشته باشیم .

خانم نصرالهی با بیان اینکه صنعت فرش ماشینی کاشان در رتبه اول کشور قراردارد، یادآورشد : امیدواریم اقدامات مفیدتری را برای صادرات فرش ماشینی کاشان داشته باشیم .

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، برگزاری سومین همایش فرش ماشینی کاشان را به منظور تبادل تجربیات و رفع مشکلات بسیارمثبت ارزیابی کرد و گفت : با توجه به اینکه سال گذشته در دومین همایش فرش ماشینی کاشان سرمایه گذاران زیادی نگرانی هایی را در رابطه با تعرفه های ترکیه داشتند. خوشبختانه امسال این نگرانی ها با تولید و صادرات بیشتر رفع شده است .

شایان ذکراست سومین همایش ملی فرش‌ ماشینی با حضور رئیس هیات مدیره صنایع نساجی کشور، مدیران کل نساجی ، پوشاک ، طرح و تامین مالی وزارت صنعت،معدن وتجارت ، سرپرست فرمانداری ، رئیس اتاق بازرگانی ، مسئولان ومدیران واحدهای نساجی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و دیگر استان‌های کشور در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزارشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز