خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

فاصله تهران ـ بغداد 100 کیلومتر کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۲۸۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پس از بهسازی و احداث مسیر جدید گیلانغرب ـ سومار فاصله بغداد تا تهران 100 کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، عبدالله بهادری اظهار کرد: روکش وضع موجود محور گیلانغرب ـ سومار با اعتبار بالغ بر 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پیشرفت 15 درصد ضمنا ترمیم ابنیه فنی این محور که در اثر سیلاب آسیب دیده در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: با تکمیل مطالعات مسیر جدید گیلانغرب سومار و احداث کامل آن علاوه بر کاهش 100 کیلومتری طول مسیر، مشخصات مسیر مذکور ،به راه اصلی درجه یک، با سرعت طرح متوسط 100 کیلومتر بر ساعت ارتقاء خواهد یافت که برای اجرای کامل این طرح به بیش از 550 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت تامین و تخصیص به موقع آن ضمن احداث مسیر مذکور، شهر نفت شهر نیز از بن بست خارج شده و رفت و آمد در آن جانی دوباره خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: با احداث و تکمیل 200 متر مسیر و دو دستگاه پل باکسی منتهی به مرز و بازارچه سومارـ مندلی(مجموع طول پل‌ها تقریبا 400 متر طول و به مساحت 35000 متر مربع) با اعتباری بالغ بر هشتاد میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی امکان اتصال شهر مندلی عراق و سومار در ایران تحقق یافته و مرودات اقتصادی این دو کشور امکان پذیر شده و هم اکنون صف ترانزیت کالا به بیش از 3000 متر رسیده است.

گفتنی است‌عملیات خاکبرداری و تسطیح فاز یک بازارچه درمساحت 13 هکتار ضمن مین زدایی 34 هکتار از این اراضی و اجرای ساختمان سوله مسافری به مساحت 657 متر مربع با امکانات مکفی با اعتباری 21 میلیاردی انجام شده است و در حال حاضر فنس کشی و مخلوط ریزی در محدوده بازارچه در حال اجراست.

برآورد شده، در ادامه تکمیل این ابر پروژه ملی، برای گابیون بندی رودخانه، ساخت برجکهای نگهبانی و تأسیسات روشنایی 20میلیارد ریال و برای اجرای‌تأسیسات زیربنایی بازارچه و امکانات مورد نیاز ادارات،مبلغی معادل 300میلیارد ریال نیاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز