خبرگزاری کار ایران

در جلسه کاهش آلودگی استان مطرح شد؛

ضرورت هماهنگی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های متولی کاهش آلودگی هوا در البرز

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۹۸۲

استاندار البرز بر ضرورت هماهنگی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های متولی کاهش آلودگی‌ هوا در البرز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمید طهائی، امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای استان البرز گفت: در کاهش آلودگی‌هوا تمامی اقشار جامعه به نوعی دخیل هستند و برای رسیدن به شهری پاک به دور از آلودگی نیازمند عزمی ملی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای حفاظت از محیط زیست بوم، وظیفه‌ عموم جامعه است و در این بین همه به نوعی مسئول هستیم حفظ محیط زیست کنونی را نیازمند عزم‌ملی دانست و افزود: تلاش برای حفظ محیط زیست با همت جمعی مردم در تمامی ابعاد می‌بایست صورت پذیرد.

طهائی در ادامه با مهم عنوان کردن نقش سیستم‌های هوشمند در اعلام به هنگام زنگ خطر آلودگی هوا افزود: نباید از وضعیت قرارگیری بین مرز سلامتی و بهبود شرایط سلامت هوا غافل شویم. قطعاً در این زمینه سیستم‌های کاهش آلودگی هوا و هشدار دهنده می‌تواند مسئولان امر را در مدیریت کیفی هوا کمک کند.

وی همچنین با اشاره به سرمنشاء تولید آلودگی هوا افزود: بخشی از آلاینده‌ها ناشی از تردد خودروهای فرسوده و واحدهای صنعتی است، در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هر دو بخش اقدامات پیشگیرانه و تذکرات لازم را داشته باشند.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه بخشی از آلودگی هوا از سوی مردم تولید می‌شود، گفت: البته در این بخش شهرداری باید نقش تعیین‌کننده داشته باشد و با راه‌اندازی هر چه سریع‌تر قطار شهری، بکار انداختن اتوبوس‌های تندرو، خطوط ویژه و.. که تجربه سایر استان‌ها در کاهش آلودگی هواست نقش آفرینی کنند.

طهائی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت کلانشهر کرج در مرکز استان واقع شده، گفت: حدود ۸۰ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند، بنابراین پاکسازی محیط زیست در این محدوده‌شهری، تضمین‌کننده سلامت بخش قابل توجهی از جمعیت ساکن در کرج است.

وی با تأکید بر اینکه نقطه عطف کاهش با آلودگی هوا را باید از کلان‌شهر کرج آغاز کنیم؛ افزود: نباید از وضعیت آلودگی هوا در سایر شهرستان‌های استان نیز غافل شد و برای تمامی شهر‌ها نسخه‌ای پیچید که عمومیت داشته باشد.

استاندار البرز درباره مصوبات این کارگروه نیز گفت: پیگیری و تحقق مصوبات دولت و تکالیفی که در بخش کاهش آلودگی هوا بر عهده ما گذاشته شده در دستور کار این کارگروه قرار دارد و امیدواریم هویت باغ شهری کرج حفظ و توسعه یابد.

طهایی با تأکید بر ضرورت تلاش دستگاه‌های متولی امر تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز باید دقت داشته و تذکرات و هشدارهای لازم را بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز