خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مجلس باید قانون جامع انتخاباتی جدید وضع کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۵۸۲

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: لازم است مجلس قانون جامع انتخاباتی جدیدی وضع و اشکال اساسی در زمان برگزاری انتخابات را نیز رفع کند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به ضرورت اصلاح بخشی از قانون تبلیغات مجلس اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگان فعلی مجلس می‌توانند در رسانه ملی و یا همایش‌های دولتی حاضر شوند، اما کاندیداها از این امتیاز محروم هستند.

محمد حیدری گفت: کاندیدای مجلس باید 6 ماه قبل از ثبت نام استعفا دهد و تا سه ماه بعد از ثبت نام هم مشغول فعالیت انتخاباتی است و عملا 9 ماه از گردونه مدیریتی خارج می شود در حالی که نمایندگان فعلی مجلس باز هم از این قاعده مستثنی هستند که جدای از نابرابری موجب ایجاد اخلال در سیستم مدیریتی کشور می شود.

این مدرس دانشگاه افزود: در بند الف ماده 20 قانون انتخابات آمده است که افراد دارای پست‌های مدیرتی که قصد حضور در انتخابات را دارند باید از شغل و سمت خود استعفا دهند، سئوال اینجاست که آیا نمایندگی مجلس شغل محسوب نمی شود؟!

این فعال سیاسی بیان داشت: اگر می‌خواهیم نابرابری ها بین نامزدهای انتخابات و نمایندگان از بین برود باید حوزه فعالیت نمایندگان را نیز معین کنیم و اینگونه نباشد که نمایندگان فعلی بتوانند به راحتی از تریبون ها و امکانات دولتی برای تبلیغ خود استفاده کنند و در واقع باید امکانات دولتی برای تبلیغات از آنها سلب شود و بهتر است که قوانین طوری وضع شوند که شرایط برای همه عادلانه و مساوی باشد نه اینکه قانون طوری باشد که شانس پیروزی یک نماینده را بیشتر کند.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد ادامه داد: ملاک قرار دادن مدرک تحصیلی نمی‌تواند تغییری در ساختار مجلس ایجاد و به بیانی دیگر مدرک به تنهایی نمی‌تواند عامل اخذ تصمیمات درست توسط نمایندگان شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر، مدرک نمی‌تواند باعث تولید علم و دانش شود. به عنوان مثال مدرک فوق لیسانس که به عنوان پایه برای نمایندگان در نظر گرفته شده، عملا موجب شده که مجلس ما از حضور تعداد زیادی از افراد توانمند و با تجربه محروم بماند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مگر نمایندگان فعلی همه دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری نیستند؟ پس چگونه است که نتوانسته اند تاکنون طرح موفقی را برای خروج از رکود و ارتقا شاخص‌های اقتصادی کشور ارائه دهند؟ و چرا اکثر طرح های ارائه شده دو فوریتی با رنگ و بوی سیاسی است؟!

حیدری افزود: لازم است که مجلس قانون جامع انتخابات جدیدی وضع نماید و اشکال اساسی در زمان برگزاری انتخابات را نیز رفع کند و اگر به دنبال هماهنگی بین دولت و مجلس هستیم لازم است انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را همزمان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری یکسال پرت زمان داریم که این باعث تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد بر کشور می شود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد تاکید کرد: محروم کردن کاندیداها از رسانه ملی و ممنوعیت ارتباط با مردم از طریق رسانه فراگیر عملا موجب سوق داده شدن کاندیدا به سمت فعالیت های پرهزینه شده است.

وی در پایان با انتقاد از بریز و بپاش‌های برخی از کاندیداها، افزود: برخی به نمایندگی مجلس به چشم تجارت نگاه می کنند و آرزو می کنیم مردم با انتخاب درست خود به این رویه غلط یک "نه" بزرگ بگویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز