خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل ونقل زنجان عنوان کرد:

کسب رتبه چهارم کشوری استان زنجان در کاهش تلفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۴۳۰

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان گفت: استان زنجان به رتبه چهارم کشوری در کاهش تلفات تصادفات جاده ای رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: طی 8 ماهه نخست سالجاری 159 نفر در جاده های برون شهری حوزه استحفاظی استان و 28 نفر نیز در جاده‌های روستایی استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را ازدست داده اند .

وی افرود: مقایسه این آمار با مدت مشابه گذشته نشان‌دهنده کاهش 16.7 درصدی تلفات تصادفات برون شهری است و اگر چه در این مدت آمار متوفیان جاده های روستایی تغییری نداشته اما نتیجه کاهش مطلوب تلفات تصادفات برون شهری رسیدن استان زنجان به رتبه چهارم کشوری در کاهش تلفات این حوزه طی 7 ماهه نخست سالجاری است .

دست نشان 55 درصد خودروهای مورد استفاده متوفیان در تصادفات برون شهری و روستایی در 8 ماهه نخست سال‌جاری را  سواری‌ها اعلام کرد و افزود: بیش از 19 درصد متوفیان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند . البته با اجرای متوالی طرح ارتقاء ایمنی موتورسواران در شهرستان‌های استان و توزیع رایگان کلاه ایمنی شاهد کاهش 20 درصدی تلفات این گروه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان درباره خودروهای درگیر با خودروهای متوفیان گفت : ناوگان عمومی باری شامل تریلی، کامیون و کامیونت با 33 درصد بالاترین میزان خودروهای درگیر در تصادفات فوتی بوده اند و این موضوع در تصادفات ماه‌های اخیر نیز بوضوح قابل مشاهده است و متاسفانه خستگی و خواب آلودگی رانندگان ناوگان عمومی بویژه برای خودروهایی که از غرب به شرق استان زنجان یا بالعکس در آزاد راه‌های زنجان – تبریز و زنجان قزوین تردد می کنند به یک معضل جدی تبدیل شده و با توجه به ویژگی ناوگان باری، اغلب تصادفات درگیر با این ناوگان در زمره تصادفات شدید با تلفات بالا بوده است .

دست نشان در ادامه تصریح کرد: سه شهرستان دارای بیشترین تلفات در این دوره کماکان همانند دوره های قبل به ترتیب زنجان، ابهر و خدابنده با مجموع بیش از 80 درصد تلفات بوده اند که البته هر سه شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهند .

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان تصریح کرد: درباره علت نهایی فوت در تصادفات، اگرچه با فرهنگ‌سازی و اجرای طرح‌های ارتقاء ایمنی سرنشینان و موتورسواران، ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد که به عنوان عوامل اصلی فوت است کاهش داشته اند، اما متاسفانه بر اثر شدت تصادفات که یکی از علل مهم آن برخورد خودروهای سنگین باری با خودروهای سواری است، شاهد قربانی شدن فجیع راننده و سرنشینان هستیم  .

وی در پایان اظهار داشت : در این راستا اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از طریق طراحی و نصب پوستر ها و بنر های توصیه ای و طرح اصلاح حفاظ‌های جانبی در کنار آموزش رانندگان حرفه ای سعی در کاهش تصادفات این ناوگان دارد و استفاده از سیستم‌های هوشمند هشیار سازی راننده در خودروهای عمومی بعنوان یکی از راه‌های رفع معضل خستگی و خواب آلودگی راننده بیش از پیش احساس  می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز