خبرگزاری کار ایران

جزئیات برنامه‌های هفته حمل ونقل اعلام شد:

معرفی پروژه داشبورد مدیریتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای/ امضای قرارداد ساخت 200 دستگاه واگن مسافری ویژه

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۳۷۸

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اعلام جزئیات برنامه‌های هفته حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از امضای قرارداد ساخت 200 دستگاه واگن مسافری ویژه، معرفی پروژه داشبورد مدیریتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در همایش روز ملی حمل و نقل و رانندگان، دیدار با تشکل های صنفی دریایی و آغاز عملیات راهداری زمستانی در یکم دی ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سید قاسم بی نیاز با تشریح جزئیات برنامه‌های هفته حمل و نقل 1394تصریح کرد: در این هفته روز پنج شنبه 26 آذرماه به حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته است که همایش روز حمل و نقل در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار و در این همایش ضمن حضور انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل ونقل جاده‌ای از پروژه داشبورد مدیریتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای که شامل اطلاعات گسترده در حوزه حمل و نقل است؛ رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: 27 آذرماه 1394 به حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که علاوه بر دیدار با تشکل های صنفی ریلی از یک رام ریل باس بهره برداری و ساخت 6 دستگاه واگن مسافری و امضای ساخت 200 دستگاه واگن مسافری VIP آغاز خواهد شد. روز شنبه 28 آذرماه 1394به عنوان حمل و نقل دریایی نام‌گذاری شده است که برنامه دیدار با تشکل های صنفی دریایی پیش بینی شد است.

وی ابراز داشت: در روز یکشنبه به مناسبت هفته حمل و نقل نشست تخصصی حمل ونقل ریلی و توسعه شهری با محورهای تجریه شهر توکیو و رویکردهای جدید و طراحانه در حمل ونقل شهری توسط شرکت عمران شهرسازی جدید برگزار خواهد شد.

افتتاح 28 کیلومتر آزادراه ساوه – همدان

بی نیاز با اشاره به اینکه یکشنبه 29 آذرماه 1394 به عنوان روز حمل و نقل هوایی نام‌گذاری شده ‌است، تصریح کرد: روز دوشنبه 30 آذرماه 1394 با نام "زیرساخت های حمل و نقل و راه روستایی" افتتاح 28 کیلومتر آزادراه ساوه – همدان با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: سه شنبه 1 دی ماه 1394 با عنوان "راهداری ، پشتیبانی و کنترل کیفی" نام‌گذاری شده است که در این روز آغاز عملیات راهداری زمستانی و مانور راهداران را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بزرگداشت هفته حمل و نقل از حیث اطلاع رسانی فعالیت های دست اندرکاران حوزه حمل و نقل کشور ، گرامیداشت زحمات تلاشگران خستگی ناپذیر در حوزه های مختلف و برنامه ریزی جهت تحقق حقوق شهروندان در حوزه حمل و نقل از طریق ارتباط مستقیم با مردم حائز اهمیت است که در این هفته با مشارکت سازمانها و شرکتهای تابعه برنامه های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی،اطلاع رسانی، برنامه های تبلیغی و انتشاراتی و برنامه های ارتباط مردمی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل در کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده اند که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و 26 آذرماه سال 1362، از شمار چنین روزهایی است، یادآور شد: در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود 100 کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی های منتظر از سوی عراق و... ، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. در همین روزها، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند و با همت این دلیرمردان، کشور از وضعی بحرانی خارج شد .

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در سالهای پس از پایان جنگ تحمیلی، به پاس حماسه آفرینی غیور مردان ایران اسلامی در سال 1362 و لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب ، در تقویم رسمی کشور روز 26 آذر به عنوان روز « حمل و نقل » نامگذاری شد.

بی نیاز در ادامه با اشاره به اینکه روز اول دیماه مصادف با آغاز عملیات راهداری زمستانی است، ابراز داشت: حفظ و نگهداری راه‌ها در فصل زمستان اهمیت بسزایی در ایمنی عبور و مرور و رسیدگی و امداد رسانی به موقع به حادثه دیدگان در جاده ها دارد و همچنین موجب کاهش تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سوانح رانندگی خواهد شد

وی افزود: اول دی‌ماه یاد آور خدمات مردان بی ادعایی است که در سرما ی طاقت فرسا با کمال خلوص و در پی خدمت صادقانه به هموطنان خویش و حفظ و حراست از سرمایه های ملی کشور هستند.

یادآور می‌شود به پاسداشت زحمات تلاشگران عرصه حمل و نقل در کشور از 26 آذر ماه تا یکم دی‌ماه با عنوان « هفته حمل و نقل» نامگذاری شده است.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته با شروع راهداری زمستانی از یکم دی ماه حدود 15 هزار راهدار در مناطق برف‌گیر و در جاده‌های سراسر کشور مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز