خبرگزاری کار ایران

طی هفت ماهه اول سال جاری

تردد 49 میلیون و382 هزار وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی زنجان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه¬های استان زنجان گفت: طی هفت ماهه اول امسال 49 میلیون و382 هزار تردد وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده اند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، ایرج دست نشان ، امروز دوشنبه (5آبان) با اشاره به اینکه طی هفت ماهه اول امسال 49 میلیون و382 هزار تردد وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است،گفت: از مجموع ترددها 21 درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و 79 درصد آن مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده­‌است.

دست نشان اضافه کرد: این تعداد خودرو توسط 54 دستگاه تردد شمار در جاده­های این استان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه همچنین به ثبت تخلفات ترددهای انجام شده ازمحورهای مواصلاتی این استان توسط دستگاه‌­های تردد شمار اشاره کرد و افزود: 18 درصد سرعت غیرمجاز، 16 درصد فاصله غیرمجاز و یک درصد سبقت غیرمجاز وسلیه نقلیه در مدت مذکور ثبت شده­‌است.

این مسئول در استان زنجان، در این زمینه یادآوری کرد: دستگاه‌های تردد شمار در جاده­‌های استان زنجان به صورت آماری مواردی از قبیل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه را ثبت می­کنند.

دست نشان ادامه داد: اکنون چهار دستگاه دوربین سرعت سنج ثابت واقع در آزاد راه زنجان - تبریز به صورت آنلاین نصب شده و تخلفات سرعت وسایل نقلیه را در همان لحظه ثبت می­کنند.

وی،افزود: این دستگاه‌ها به صورت پلاک خوانی تخلفات سرعت وسایل نقلیه را ثبت می­کنند که این موارد پس از دسته­‌بندی به مرکز مدیریت راه­های کشور ارسال و پس از آن به مراجع ذی­صلاح ارجاع داده می شود.

 عبور 6 میلیون 295 هزار وسلیه نقلیه از جاده‌­های استان در مهرماه سال جاری

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌­های استان زنجان همچنین به ترددهای ثبت شده این استان طی ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طی مهر امسال 6 میلیون و 295 هزار وسلیه نقلیه از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند که از این تعداد 22 درصد ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین و 78 درصد سبک بوده است.

وی اظهار کرد: 19 درصد از تخلفات ثبت شده در این بخش مربوط به سرعت غیر مجاز، 15 درصد فاصله غیر مجاز و 2 درصد سبقت غیر مجاز بوده است.

دست نشان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین به وقوع پیوسته است، ابراز کرد: کمترین ترددها نیز در محور تکاب - دندی به ثبت رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اوج ترافیک ترددها نیز ازساعت 16 تا 21 شب بوده است.

کد خبر : ۳۱۶۷۶۵