خبرگزاری کار ایران

در کارگروه اشتغال و سرمایه استان مطرح شد؛

انتقاد مدیرکل بهزیستی لرستان از نحوه ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۶۷۸

مدیرکل بهزیستی لرستان از شرایط و ضوابط سختگیرانه بانک های این استان برای پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد انتقاد کرد.

به گزارش خبر نگار ایلنا درخرم آباد، اسداله حیدری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه مددجویان بهزیستی به دلیل شرایط نابرابر با سایر افراد جامعه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند اظهار داشت: مددجویان سازمان بهزیستی برای اخذ تسهیلات اشتغالی از بانک ها با مشکلاتی از جمله پیدا کردن ضامن مواجه هستند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه برخی بانک های استان برای پرداخت تسهیلات به مددجویان شرایط سختگیرانه ای در نظر می گیرند، گفت:این امر امکان گرفتن وام برای آن ها را بسیار دشوار و حتی غیرممکن می کند.

اسداله حیدری ضمن اشاره به میزان مشارکت بانک های لرستان با این سازمان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زا به مددجویان، اظهار داشت: بانک های ملی، مهر ایران و رسالت میزان اعتبارات تخصیص و ابلاغی آن ها به مددجویان برابر بوده و به ۱۰۰ درصد تعهد خود عمل کرده اند.

حیدری با بیان این مطلب که اگر قرار باشد پرداخت تسهیلات بانک مسکن به مددجویان مشروط به پرداخت جریمه تاخیر بابت ودیعه مسکن مددجویان به این بانک باشد بخش عمده ای از مستمری مددجویان بهزیستی استان بابت جریمه تاخیر تسهیلات آن ها پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: با وجود چنین شرایطی این افراد باید تا ۳۰ سال آینده جریمه تاخیر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بانک های مسکن، تجارت و صادرات تاکنون ریالی از اعتبارات ابلاغی به آن ها برای پرداخت تسهیلات به مددجویان را پرداخت نکرده اند، تصریح کرد: شهرستان دوره چگنی با ۹۳ درصد جذب اعتبارات، شهرستان سلسله با ۷۳ درصد و شهرستان بروجرد با ۵۶ درصد شهرستان های برتر در زمینه جذب اعتبارات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی هستند.

حیدری با اشاره به اینکه تا پایان مهر ماه امسال برای هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی اشتغال ایجاد شد،عنوان کرد: از بانک های عامل پرداخت تسهیلات به مددجویان تقاضا می شود ضوابط سختگیرانه را کم کرده و شرایط را برای پرداخت تسهیلات به این قشر آسیب پذیر تسهیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز