خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

30 درصد جامعه شهری زیر خط فقر هستند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۲۹۷

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال 84 خط فقر در ایران 3/11 بوده است، در حالی که در سال 91 خط فقر در جامعه شهری 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در  سی‌امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه هدف انقلاب برقراری عدالت اجتماعی بوده است، گفت: از آرمان‌های خون شهدا و منویات رهبری زدودن فقر از جامعه است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به  نامگذاری سال 94 به "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی" گفت: همدلی و همزبانی به ما کمک می‌کند و ما باید بررسی کنیم که در چه موقعیتی قرار داشته و در چه شرایطی زندگی می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با انتقاد از اینکه مشارکت‌های اجتماعی در جامعه به حداقل و فردگرایی به منتها علیه رسیده است، اظهار کرد: برای انجام کار مشارکتی باید فرهنگ‌سازی شود. همچنین صنعتی شدن سبب ارتباط کمتر افراد خانواده با یکدیگر و در نتیجه کمرنگ شدن سرمایه‌های اجتماعی شده است که در کنار این موارد گسترش آسیب‌های اجتماعی را نیز شاهد هستیم.

بندپی در ادامه عنوان کرد: در سال 84 خط فقر در ایران 3/11 بوده است، در حالی که در سال 91 خط فقر در جامعه شهری 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد بوده است. همچنین بانک جهانی اعلام کرد که در سال 57 خط فقر در ایران 40 درصد و در سال 76،  20 درصد بوده است، اما این موضوع در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه اجتماعی در کاهش جرم موثر است، گفت: فساد در وحدت یک جامعه گسست ایجاد می‌کند که این وضعیت مطلوبی نیست و باید برای تقویت سرمایه اجتماعی بازنگری در همه ابعاد داشته باشیم.

بندپی خاطرنشان کرد:‌ سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید دو راهبرد را مشخص کرده است، یکی برقراری عدالت اجتماعی و دیگری افزایش سرمایه اجتماعی است که یکی از استراتژی‌های رسیدن به این راهبرد پوشش بیمه همگانی است که در سال 93 بیمه سلامت بعد از 20 سال تاخیر انجام شد و 5/8 میلیون نفر از این اقدام بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: بیمه‌های اجتماعی می‌توانند، به مردم اطمینان دهند که در ناملایمات زندگی دچار مشکلات عدیده نمی‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی  با اشاره به ضرورت گسترش بیمه‌های اجتماعی گفت: این موضوع در شورای عالی بیمه مورد توجه قرار گرفت و آیین‌نامه آن مصوب شد. همچنین تدوین جامعه آماری کشور امر مهمی است و سازمان بهزیستی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات آماری اقتصادی و اجتماعی خانوارها است.

وی اضافه کرد: عدالت به پول و نیروی انسانی نیست؛ عدالت برخوردار کردن جامعه و سازمان‌ها از نیروهای فکری ارزشمند است.

بندپی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه مددکاری گفت: به لحاظ کمیت که لازمه مشارکت‌ها و مداخلات موثر است، جمعیت مددکاری کشور از کمیت خوبی برخوردار است و در بحث کیفی نیز مددکاری در جامعه ما دارای نیم قرن قدمت آموزشی و پژوهشی است . همچنین انجمن مددکاری اجتماعی در راستای مسئولیت اجتماعی دارای ظرفیت ارزنده‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی در جهت کاهش بروز و شیوع بیماری‌ها و معلولیت‌ها فعالیت می‌کند، گفت: استراتژی ما توانمندسازی جامعه هدف خود و ارتقاء شاخص‌های تخصصی و انجام فعالیت‌های تخصصی است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در نظر و عمل باور داریم که مددکاران اجتماعی، مهندسان اجتماعی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز