خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد؛

همایش آموزشی و توجیهی فرمانداران استان‌های خوزستان و کهگیلویه

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۳۵۱

همایش آموزشی و توجیهی فرمانداران استان های خوزستان و کهگیلویه امروز در محل سالن امام رضا(ع) نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در این همایش اظهار کرد: تشکیل ستاد انتخابات برای استفاده امکانات بهتر و همه امکانات ستاد انتخابات در مرکز و هم در استان‌ها، امری ضروری است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: این ستاد، هر دو هفته یک‌بار باید برای رفع کمبودها و کاستی‌ها، جلسه‌ای برگزار کند و موارد از سوی فرمانداران در استان‌ها باید رفع‌ و رجوع شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: اگر مسائل از طریق ستاد استانی قابل‌ حل نبود، به ستاد انتخابات کشور منعکس و در مواردی که نیاز است از بحث کارشناسی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: لازم و ضروری است که پیگیری جدی برای مصوبات استانی ستاد انتخابات صورت پذیرد و در این زمینه، همه مسئولان مکلف به اجرای آن هستند.

مقیمی در ادامه به اهمیت بحث امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: مسئولیت امنیت انتخابات برعهده وزارت کشور، شورای امنیت ملی و در استان‌ها، شورای تأمین به ریاست استانداران است.

وی با اشاره به حضور نهصد و شصت هزار نفر در هیئت‌های اجرایی انتخابات افزود: توجه به مسائل حقوقی، حراست و نگهداری از اسناد، و آسیب‌شناسی انتخابات گذشته، از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی، درعین‌حال ایجاد آرامش در جامعه هستیم، اظهار کرد:تمام گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار کشور می‌توانند در چارچوب قانون، فعالیت سیاسی داشته باشند و وظیفه ما نیز حمایت از فعالیت سیاسی آن‌هاست. اما باید به این مسئله توجه داشت که فعالیت سیاسی با تبلیغات و فعالیت انتخاباتی متفاوت است.

 مقیمی، یکی از چالش‌های هیات‌های اجرایی را رد صلاحیت‌ها دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق نامزدهای انتخاباتی، فرمانداران باید آن‌ها را برای رجوع به مراجع بالاتر راهنمایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز