خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد:

آموزش ۹۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور از ارائه آموزش به ۹۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی پورعلی‌مطلق صبح امروز در همایش منطقه‌ای آموزشی - توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام انجام شده برای برگزاری انتخابات سال ۹۴ که دو انتخابات مهم را در پیش داریم پیگیری ارائه آموزش‌ به عوامل اجرایی است.

وی با اشاره به تأکید وزیر کشور درباره آموزش اعضای ستاد انتخابات، گفت: اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم باید به دست‌اندرکاران آموزش‌های لازم را ارائه کنیم، هرچند اعضای این ستاد به طور معمول افراد باتجربه‌ای در برگزاری انتخابات هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اما قوانین و آئین‌نامه‌ها در طول زمان تغییر یافته و برای برگزاری انتخاباتی قانونمند باید اعضای دست‌اندرکار این رویداد بزرگ آموزش‌های لازم را فراگیرند.

پورعلی‌مطلق بیان داشت: در ارائه آموزش‌ها طی دوره‌های توجیهی باید به محتوا بپردازیم و از افراد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر همچون معاونان وزیر کشور و اعضای ستاد انتخابات در این همایش‌ها بهره‌مند شویم.

به گفته وی، از ۳۱ استان کشور ۱۱ استان میزبان برگزاری همایش منطقه‌ای آموزشی-توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران خواهند بود که تاکنون چهار همایش برگزار شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این ۱۱ دوره حدود یک‌هزار و ۸۲۰ نفر شرکت می‌کنند، افزود: غیر از این دوره‌ها، کلاس‌های آموزشی برای ۹۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزارکننده انتخابات برگزار می‌شود.

پورعلی‌مطلق یادآور شد: ۲۷۰ نفر نیز با عنوان مربی از استان‌های کشور در کلاس پنج روزه آموزشی در تهران شرکت کردند تا در برگزاری انتخابات مشاورانی امین برای فرمانداران و بخشداران باشند.

کد خبر : ۳۱۵۳۳۳