خبرگزاری کار ایران

معاون سنجش معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

حضور یک هزار و 45 نفر از اتباع خارجی در کلاس‌های درس اصفهان

معاون سنجش معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری یک هزار و 45 نفر از اتباع خارجی ساکن در استان اصفهان در کلاس های سواد آموزی دوره اول شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، ناصر هاشم زاده ظهر امروز در بازدید از کلاس های سواد آموزی اتباع بیگانه در کاشان افزود: هزینه تحصیل 145 نفر از اتباع از محل اعتبارات کمیساریای عالی اتباع سازمان ملل تامین شده و 900 نفر دیگر از محل اعتبارات آموزش و پرورش تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: کلاس‌های سواد آموزی اتباع فقط در شهرستان‌های کاشان، فلاورجان و ناحیه های پنج و شش شهر اصفهان دایر است که خدمات آن به صورت برون سپاری و با مدیریت موسسات مردم نهاد انجام می شود.

هاشم زاده تصریح کرد: سرانه سواد آموزی هر نفر معادل هفت میلیون و 350 هزار ریال است که پس از قبولی در آزمون پایان دوره به موسسات متولی پرداخت می شود.

کارشناس مسوول سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بیش از 300 نفر از اتباع خارجی مقیم این شهرستان متقاضی شرکت در کلاس های سواد آموزی هستند.

روح اله روحانی در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بازگشت پناهندگان استان اصفهان افزود: اختصاص سهمیه سواد آموزی به این شهرستان کمتر از ظرفیت و تقاضای مورد نیاز در این شهرستان است که باید مورد بازنگری مسوولان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری130 نفر از اتباع خارجی در کلاس های سواد آموزی شرکت کرده اند که فقط هزینه 30 نفر از آنها توسط کمیساریای عالی سازمان ملل تامین می شود و بقیه از سرانه آموزش و پرورش تامین می شود.

روحانی افزود: وجود اولیا بیسواد، یکی از مشکلات تحصیل دانش آموزان اتباع در مدارس است که با سواد آموزی والدین این مشکل برطرف شده و نرخ افت تحصیلی نیز اصلاح می شود.

 

کد خبر : ۳۲۶۰۹۷