خبرگزاری کار ایران

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد گیلان خبر داد

فعالیت 12 هسته فناور در مرکز رشد واحدهای فناور گیلان

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد گیلان با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه ، گفت: در حال حاضر در این مرکز تعداد 12 هسته فناور مستقر و مشغول به کار در زمینه های مختلف هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا امیرتیموری در دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از جانفشانی های بسیجیان، گزارشی از عملکرد  واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی این استان ارائه کرد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از توجه ویژه این استان به اجرای طرح های ماندگار فرهنگی خبر داد و گفت: این سعادت بزرگ  پس از پیگیری های مجدانه نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد و در 21 آبان ماه سال جاری با تشییع بی سابقه و کم نظیر مردم ولایت مدار و شهید پرور رشت و دانشگاهیان و دانشجویان بسیجی  ، فضای این واحد دانشگاهی را عطرآگین کرد و انشاالله وجود این شهدای گرانقدر باعث تداوم هر چه بیشترراه و رسالت آنان توسط دانشگاهیان شود.

امیرتیموری با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: در حال حاضر در این مرکز که توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد تعداد 12 هسته فناور مستقر و مشغول به کار در زمینه های مختلف هستند. همچنین در این مرکز با طراحی و ساخت سیستم پایلوت کارخانه استخراج کافئین از ضایعات چای قادر خواهیم بود که ضمن مشارکت با سرمایه گذار ، در جهت تولید انبوه این محصول استراتژیک گام های مؤثری را برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه ساها در زمینه درآمدهای غیرشهریه ای نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد ( ساها) در سطح واحدهای استان گیلان جهت تجمیع اطلاعات آزمایشگاهی و ارائه خدمات علمی - آزمایشگاهی مناسب در سطح کشور به متقاضیان و نیز رفع نیازهای تحقیقاتی پژوهشگران گیلانی راه اندازی شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت واحد های دانشگاهی و بازدید از کتابچه ساها در این واحد ها، در جهت بهره برداری از امکانات آزمایشگاهی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 218 آزمایشگاه و کارگاه، 66  نفر پرسنل آزمایشگاهی، 3325 دستگاه از تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی استان گیلان در سامانه ساها ثبت شده است.

در ادامه این جلسه مواردی مطرح و با رای اکثریت به تصویب رسید که می توان به تصویب طرح اجرای ساخت بنای یادبود شهدای گمنام در واحد رشت، طرح پرورش قارچ دگمه ای و دارویی، طرح آزمایشگاه های رشته های فنی و مهندسی با اولویت مهندسی مکانیک اشاره کرد.

لازم به ذکر است در پایان دهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دکتر حسین زاده لطفی، دکتر رهنمای رودپشتی، دکتر علیرضا امیرتیموری و دیگر اعضای هیأت امنای استان گیلان، با حضور در کنار مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با قرائت فاتحه برمزار آنان،  یکبار دیگر با آرمانهای این شهدا تجدید میثاق کردند.

کد خبر : ۳۲۵۶۱۰