خبرگزاری کار ایران

تصویب برنامه راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۹۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اظهار امیدواری که تا پایان اسفندماه ۹۳، تعداد واحدهای زیان ده به زیر ۱۰۰ واحد برسد، یادآور شد که سال آینده هزار میلیارد تومان در بخش پزشکی هزینه می‌شود.


در آخرین شورای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۳، برنامه راهبردی پنج ساله معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شد.

به گزارش ایلنا، آخرین جلسه شورای دانشگاه ازاد اسلامی بعد از ظهر روز گذشته به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس این دانشگاه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی درباره شصت و نهمین اجلاس سراسری این دانشگاه که در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود، ارائه داد.

وی گفت: در این اجلاس مهمترین چالش های دانشگاه که از نخستین روز حضور تیم مدیریتی جدید وجود داشته است، طرح خواهد شد.

میرزاده همچنین بر حضور فعال روسای واحدها و مراکز دانشگاهی در اجلاس شصت و نهم و شرکت در کمیسیون های تخصصی و بررسی دستورالعمل ها تاکید کرد.

دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنانش از وجود ۲۰ چالش عمده در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: با مستقر شدن تیم جدید مدیریتی در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۰ چالش عمده در بخش های مختلف دانشگاه از سوی مسئولان شناسایی و مشخص شد که در این مدت بخش عمده ای از توان و انرژی مدیران و کارکنان دانشگاه در جهت برطرف کردن این چالش ها بوده است.

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تاکید کرد: به لطف خدا و تلاش تمامی دوستان بخش قابل توجهی از این چالش ها هم اکنون بر طرف شده و یا در حال برطرف شدن است که گزارش تمامی اقدامات انجام شده در این مسیر در اجلاس سراسری دانشگاه که در چهارشنبه ۲۹ بهمن برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

وی در تشریح برخی از چالش های عمده پیش روی دانشگاه در دو سال گذشته افزود: زیان ده بودن برخی از واحدها، توقف بخش قابل توجهی از پروژه های عمرانی در یک سال و نیم دوره مدیریت قبلی، بالا رفتن هزینه های جاری دانشگاه، تغییر هرم سنی جمعیت کشور و کاهش چشمگیر متقاضیان ورود به دانشگاه به ویژه در مقاطع کاردانی و کارشناسی تنها بخشی از چالش های پیش روی دانشگاه در این مدت بوده است.

دکتر میرزاده همچنین به انتشار مجموعه قوانین دانشگاه آزاد اسلامی در ۷ جلد از سوی دفتر حقوقی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تلاش این دفتر و زحمات بی شائبه دکتر مصدق و همکارانش در شورای راهبردی حقوقی این دانشگاه، بخش قابل توجهی از قوانین دانشگاه در سطوح مختلف تدوین شده و به چاپ رسیده است که به امید خدا در اجلاس تعدادی از این کتابچه ها رونمایی خواهد شد، همچنین مجموعه این قوانین هم اکنون در سایت دانشگاه در دسترس است.

وی با بیان اینکه امسال دو تا ۱۰ درصد درآمد غیرشهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده است، گفت: در حال حاضر وابستگی ما به بودجه ۹۰ درصد است و بنای ما این است که سال آینده این وابستگی به ۸۴ درصد برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اظهار امیدواری که تا پایان اسفندماه ۹۳، تعداد واحدهای زیان ده به زیر ۱۰۰ واحد برسد، یادآور شد: سال آینده هزار میلیارد تومان در بخش پزشکی هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای دانشگاه به عنوان یکی از اسناد بالادستی سرلوحه برنامه ها و فعالیت های ما در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه های مطرح دنیا نظیر استنفورد و هاروارد با کمک فارغ التحصیلانشان به دستاوردهای بزرگی دست یافتند، گفت: باید مشارکت کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت ها بیشتر شود.

در ادامه این جلسه برنامه استراتژیک و راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه از سوی دکتر سعید کاردار معاون دانشجویی با چهار هدف کلی و ۲۸ برنامه برای اعضای شورا تشریح شد و حاضرین دیدگاه های خود را در این رابطه به صورت تفصیلی بیان کردند که در انتهای با رای اعضا و به اتفاق آرا این برنامه به تصویب رسید.

همچنین دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه در سخنانی گفت: این آخرین جلسه شورای دانشگاه در سال ۹۳ بود و ما سال آینده ۹ جلسه خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز