خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه

راه‌آهن غرب کشور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کرمانشاه گفت: راه‌آهن غرب از مسیر ملایر به کرمانشاه در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، اسدالله رازانی در اولین گردهمایی جذب سرمایه‌گذاران در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی اظهار کرد: قطعه خط راه‌آهن کرمانشاه به خسروی نیز با ۲۰ درصد پیشرفت در حال انجام است که حداکثر در دو ، سه سال آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی راه‌آهن غرب کرمانشاه تهران، خط ریلی کشور  از غرب به عراق و سپس اردن متصل خواهد شد.

رازانی در ادامه از کرمانشاه به عنوان استانی با ظرفیت‌های بالا یاد کرد و گفت: کرمانشاه استعدادهای بسیار خوبی در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی دارد به گونه‌ای که اکنون سه پتروشیمی فعال و یک پتروشیمی در دست ساخت دارد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: احداث واحدهای پتروشیمی نیازمند داشتن آب کافی است که خوشبختانه با توجه به مناسب بودن بارندگی‌های استان، این امکان در کرمانشاه وجود دارد به گونه‌ای که متوسط بارندگی ۱۵ سال اخیر استان که با خشکسالی‌هایی نیز همراه بود به ۴۵۰ میلیمتر می‌رسد.

وی یادآور شد: اکنون ۶ سد در استان با ظرفیت آبی ۵۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش وجود دارد و ۹ سد دیگر نیز با ظرفیت ۴۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش در دست ساخت است.

رازانی در پاسخ به اظهارات معاون وزیر نفت مبنی بر اینکه اجرای پتروشیمی اسلام‌آبادغرب منوط به تامین آب کافی است، گفت: این واحد پتروشیمی به ۱۲ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که با کمک آب منطقه‌ای علاوه بر این مقدار، دو میلیون متر مکعب دیگر نیز به عنوان ذخیره پیش بینی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب قرار است به فاینانس گذاشته شده و کار در مراحل نهایی خود قرار دارد و هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت ساخت آن وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی در قصرشیرین گفت: اکنون ۵۰درصد از صادرات کل کشورمان به عراق از طریق این مرز‌ها صورت می‌گیرد.

رازانی از تلاش برای احداث یک مرز رسمی دیگر برای افزایش مبادلات تجاری با عراق خبر داد و گفت: به گفته رئیس جمهور، کرمانشاه دروازه تجاری ایران با عراق است.

وی از تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد در آینده‌ای نزدیک نیز سخن گفت و افزود: حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه آینده درخشانی را از لحاظ سرمایه‌ای برای آنها رقم می‌زند.

اولین گردهمایی جذب سرمایه‌گذاران در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی با حضور معاون وزیر نفت و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی (کشور عراق) در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۳۵۳۲