خبرگزاری کار ایران

نماینده گچساران و باشت در مجلس به ایلنا خبر داد

گازرسانی به روستاهای گچساران و باشت

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از گازرسانی به تمامی روستاهای این شهرستان‌ها تا پایان سال آینده خبرداد.

غلامرضا تاجگردون به ایلنا از یاسوج گفت: تمامی روستاهای شهرستان‌های گچساران و باشت که شرایط لازم برای گازرسانی را داشته باشند تا پایان سال ۹۵ از نعمت گازخانگی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات گازرسانی به این روستا‌ها پیش بینی شده است، اظهارکرد: عملیات گازرسانی به برخی از روستاهای حوزه انتخابیه گچساران و باشت شروع شده و یا تا پایان امسال کلنگ زنی می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه، اعتبار تخصیص یافته در حوزه بهسازی روستاهای حوزه انتخابیه خود را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

تاجگردون گفت: در ابتدای شروع به کار مجلس نهم شورای اسلامی، اعتبار پیش بینی شده برای بهسازی روستاهای گچساران و باشت ۲۵۰ میلیون تومان بود درحالیکه هم اکنون اعتبار تخصیص یافته به این موضوع به ۱۰میلیارد تومان رسیده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اعتبار هزینه شده ۱۰۰ میلیارد تومانی برای انتقال آب از سد کوثر به دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران هم خبرداد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: با انتقال آب از سد کوثر به دشت امامزاده جعفر (ع)، سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این دشت زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی می‌رود.

تاجگردون گفت: این پروژه مهم سال‌ها متوقف شده بود اما در سه ساله اخیر اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان برای ۴۵ کیلومتر خط انتقال اصلی و شبکه‌های داخلی هزینه شده است.

وی افزود: در برنامه پیش بینی شده، بسیاری از دشت‌های گچساران و باشت همانند دشت امامزاده جعفر (ع) در اختیار کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد و نشاط و شادمانی برای آنان بازخواهد گشت.

کد خبر : ۳۲۲۹۱۷