خبرگزاری کار ایران

معاون‌فرهنگی سازمان تبلیغات‌اسلامی:

لخت‌شدن برخی عزاداران در عزاداری‌ها خلاف موازین‌شرعی است/منبری‌ها با آمادگی و مطالعه صحبت کنند

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۸۷۵

معاون‌فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر غنی‌سازی محتوایی مجالس عزاداری اظهار داشت: منبری‌ها باید با آمادگی و مطالعه صحبت کنند و از بیان شنیده‌ها و دیده‌ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان‌شمالی خاستگاه انقلاب ما را در همین مناسبت‌ها دانست و افزود: اگر مناسبت‌های مذهبی در کشور نبود هیچ انقلابی در کشور به وقوع نمی‌پیوست.

حجت الاسلام  روحانی‌نژاد برنامه‌ریزی در رابطه با عاشورا و انتظار را از جمله برنامه‌های دشمنان اعلام کرد و گفت: دشمن می‌داند این مناسبت‌ها شجاعت را در مردم تقویت می‌کند و به مردم امید می‌دهد.

وی گسترش مسلک‌های نوظهور با ساخت فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای مختلف را در راستای زیر سوال بردن موضوع مهدویت برشمرد تا بدین‌وسیله به مردم بقبولانند چنین چیزی اساسی نیست و وجود ندارد.

معاون سازمان تبلیغات کشور به موضوع لخت‌شدن برخی عزاداران در عزاداری‌ها اشاره کرد و از آن به عنوان یک آسیب یاد کرد و گفت: همانگونه که رهبری فرمودند رفتارهای این‌چنینی مناسب نیست و خلاف موازین شرعی و جوهر دینی و قدسی حماسه عاشورا است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد تظاهر به رفتارهای موهن و نامناسب با قیام عاشورا را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و متذکر شد: رفتارهایی چون قمه‌زنی‌ها، راه‌رفتن روی خار و آتش در کشور دیده شده که باید اصلاح شود و حدود شرعی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از شمایل و تصاویر اولیاء و ائمه نیز خلاف قداست و حرمت معصومین است، تصریح کرد: برخی مناطق این تصاویر تا 17 متر می‌رسد که بنا به گفته وزیر ارشاد برخی از آنها از تصاویر هنرپیشه‌های هالیوود استفاده شده که به هیچ‌وجه درست نیست و حقیقت ندارد.

وی ذکر اکاذیب و نسبت‌دادن آنها به مطالب خلاف‌واقع به ساحت معصومین را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و بیان داشت: برخی نوحه‌ها، آوازها و موسیقی مبتذل باعث مخدوش‌شدن فضای عبرت‌آموزی عاشورا می‌شود و شرع و قانون تایید نمی‌کند. باید مواظب باشیم آواز و مقتل نادرستی نخوانیم و از آنها تقلید نکنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور به غنی‌سازی محتوایی مجالس نیز تاکید کرد و اظهار داشت: منبری‌ها باید با آمادگی و مطالعه صحبت کنند و از بیان شنیده‌ها و دیده‌ها پرهیز کنند و با مستندات کامل به برنامه‌ها محتوابخشی کنند.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز