خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

فقط 10 درصد جمعیت دانش‌آموزی زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار دارند

کد خبر : ۳۲۲۱۶۶

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 21 درصد مصرف‌کننده‌ها در حوزه کارگاهی و صنعتی است هم اکنون باید در حوزه جوانان و بخصوص دانشجویان بیشتر در زمینه پیشگیری کار شود و برنامه‌ها باید با رویکردهای اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، علیرضا جزینی با اعلام این مطلب گفت: فقط 10 درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار دارند که این رقم باید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در یکی از استان‌های کشور طرح چهره به چهره آموزش دانش‌آموزان اجرا می‌شود که به عنوان طرح پایلوت است و هر دانش آموز 4 ساعت آموزش می‌بیند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی در ادامه افزود: برنامه‌ریزی شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید 25 درصد از تعداد کل معتادان کشور کاسته شود.

وی درباره اشتغال معتادان بهبود یافته نیز گفت: در این زمینه در تهران اقداماتی انجام شده و کارآفرینان برای این قشر اشتغال ایجاد کرده اند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کارآفرینانی که برای معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد کنند از تسهیلات برخوردار می‌شوند، گفت: کارآفرینان برای این منظور معرفی شوند.

جزینی افزود: دستور العملی درباره مراقبت پس از خروج تهیه شده که وظایف را بر دوش تمامی دستگاه‌ها گذاشته و با اجرایی‌شدن آن قدم‌های خوبی در راستای درمان معتادان برداشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز