خبرگزاری کار ایران

مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان خبر داد

خسارت 300 میلیاردی سیل اخیر به ابنیه فنی و محورهای مواصلاتی

مدیر ساخت و توسعه راههای گیلان با اشاره به اهمیت کنترل و مدیریت بحران، گفت: در بحران سیل اخیر بیش از 300 میلیارد ریال خسارت به ابنیه فنی و محورهای مواصلاتی استان وارد آمد.

به گزارش ایلنا، جلسه مدیران و روسای ادارات تابعه راه و شهرسازی گیلان با محوریت راهداری زمستانی برگزار شد و ضرورت بکارگیری از ظرفیت ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی جهت رفع بحران مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان گیلان در این جلسه به اهمیت کنترل بحران و مدیریت آن اشاره کرد و گفت: در سالجاری حدود 103 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین از بخش خصوصی احصاء شده تا در مواقع بحرانی از آنها استفاده شود که امیدواریم با تعامل و هماهنگی بیشتر تعداد این دستگاهها افزایش یابد.

محمدرضا نازک کار، افزود: در بحران سیل اخیر بیش از 300 میلیارد ریال خسارت به ابنیه فنی و محورهای مواصلاتی استان وارد آمد.

مدیر توسعه منابع راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه با ابراز رضایت از فعالیت پرسنل راه و شهرسازی در ارائه عملکرد شایسته، گفت: با همدلی و همیاری همه کارکنان این مجموعه، این اداره کل موفق به کسب رتبه نخست در بین 48 دستگاه اجرایی گیلان شده است.

حق خواه واگذاری اختیارات به ادارات تابعه و شهرستانها در راستای رعایت حقوق شهروندی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: تفویض اختیار به ادارات شهرستانی موجب پرهیز از رفت و آمدهای مکرر می‌شود و مراجعه کنندگان پاسخ درخواست و یا دریافت خدمات را از شهرستان‌های مربوطه اخذ خواهند کرد.

وی کمبود نیروی انسانی متخصص را مهمترین مشکل در این زمینه دانست و گفت: برای رفع این نواقص باید بستر گسترده ای برای آموزش نیروهای متخصص در شهرستانها فراهم گردد تا واگذاری اختیارات به سرانجام مطلوب هدایت شود.

مدیر توسعه منابع راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ارتباط و تعامل دوجانبه بین ستاد و اداره‌ها برقرار است، خاطرنشان کرد: بهبود فرآیند ارائه خدمات در شهرستانها نیازمند آموزش بیشتری می باشد که این نیازمندی در بخشهای املاک و حقوق و شهرسازی نمود بیشتری دارد و خوشبختانه با جذب نیروهای جدید الورود و تحصیل کرده این امر تا حدی محقق می یابد.

کد خبر : ۳۱۹۴۱۸