خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی گفت:

هر پنج سال یک زلزله بزرگ در کشور رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۸۷

هم‌اکنون ۲۵۰۰ دانشجو در گروه‌های آموزشی مختلف از جمله مدیریت امداد در سوانح، آتش‌نشانی، محیط زیست، مقاوم‌سازی و بازسازی، معماری و شهرسازی در مقطع کاردانی به کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد مشغول فعالیت هستند.

ایلنا: به گفته رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی به طور میانگین هر سه تا پنج سال یک زلزله با مقیاس بالای ۵ ریشتر در کشور رخ می‌دهد. از این رو پژوهشکده سوانح طبیعی اقدام به تاسیس مرکز آموزش عالی سوانح طبیعی کرده است.

به گزارش ایلنا، " سید عباس جزایری "، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی گفت: کشور ما جزء کشورهای بلاخیز دنیاست که هر ساله با بلایایی همچون سیل، خشکسالی و زلزله روبرو است. از این رو پژوهشکده سوانح طبیعی جهت رفع نیاز نیروی انسانی متخصص و آموزش‌ دیده در زمینه پیشگیری و مقابله با سوانح و بلایا ونیز ارتقاء دانش علمی و بازآموزی آن‌ها در کشور و برای پاسخگویی به نیاز ادارات، سازمان‌ها و نهادهای درگیر در مدیریت سوانح و بلایا در تامین نیروی انسانی و افزایش توانایی و قابلیت‌های مهارتی آن‌ها اقدام به تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش عالی سوانح طبیعی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ طرح پژوهشی توسط این پژوهشکده اجرا شده که از شاخص‌ترین آن‌ها طرح جامع مطالعات خطر پذیری در استان‌ها، طرح مطالعات آسیب‌پذیری پل‌های تهران، حوادثجاده‌ای، آلاینده‌ها است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۵۰۰ دانشجو در گروه‌های آموزشی مختلف از جمله مدیریت امداد در سوانح، آتش‌نشانی، محیط زیست، مقاوم‌سازی و بازسازی، معماری و شهرسازی در مقطع کاردانی به کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد مشغول فعالیت هستند.

جزایری ادامه داد: هدف از اجرای برنامه‌های آموزشی را ارائه نتایج مطالعات و تحقیقات انجام شده به منظور تبادل اطلاعات و آشنایی متخصصان، مهندسان، طراحان، تکنسین‌ها و سایر اقشار جامعه با آخرین دستاوردهای علمی، فنی و نیز روزآمد ساختن اطلاعات و ارتقای دانش فنی جامعه مهندسی و در ‌‌نهایت برقراری تعامل میان محافل علمی و تحقیقاتی و مرکز اجرایی کشور است.

وی اظهار کرد: در همین راستا با ارائه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی در زمینه‌های مدیریت سوانح و بلایا، بازسازی و بازتوانی پس از سوانح سعی نموده بعنوان قطب آموزشی موثر کشور در اطلاع‌رسانی و ایجاد تعامل بین مدیران و کار‌شناسان نقش قابل توجه‌ای داشته باشد.

رئیس کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE افزود: برگزاری کنفرانس‌هایی از این قبیل می‌تواند به آگاهی‌دادن و آموزش مدیران و کار‌شناسان در بخش‌های مختلف ساخت و ساز، ابنیه، راه و تاسیسات زیربنایی نقش موثری در کاهش خطر پذیری داشته باشند و مهم‌تر از همه در آموزش و فرهنگسازی جامعه در برابر خطرات موثر باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE امسال در چهارم و پنجم دی‌ماه سال جاری به مناسبت دهمین سالگرد زلزله بم برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز