خبرگزاری کار ایران

خانواده‌های مددجوی کرمانشاهی در کارگاه آموزش مدیریت بحران شرکت کردند

کارگاه آموزشی مدیریت بحران و رهبری اثر بخش با حضور 25 رابط بحران و مناطق محروم کمیته امداد استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حسین خدرویسی با اشاره به مطرح شدن موضوعات کاربردی ازقبیل بحران و حوادث در میان خانواده‌های تحت حمایت در کارگاه مذکور اظهار کرد: امروزه با برخورداری از راهکارهای علمی می‌توان خسارات ناشی از حوادث را کاهش و از بلایای طبیعی پیشگیری کرد.

خدرویسی با بیان اینکه خانوارهای مددجو و نیازمند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به شمار می‌روند که در صورت بحران بسیار شکننده‌اند افزود: در مدیریت بحران در مناطق محروم و آسیب‌پذیر بر چهار فرایند پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی خسارات تاکید می‌شود .

وی اظهار کرد: کمیته امداد با تجهیز امکانات، پیروی از قوانین مربوطه و بهره‌گیری از بیمه‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی وارده بر خانواده‌های مددجو فعالیت می‌کند.

خدرویسی یادآور شد: امسال همه خانوارهای مددجو ساکن در شهر و روستاهای استان جهت پیشگیری از بلایای طبیعی و کاهش خسارات وارده بر آنان به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سینا قرار گرفتند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی موجب ارتقای سطح دانش علمی امدادگران در مواجهه با پیشامدها و بحران های ناگوار برای خانوارهای مددجو و محروم شود.

در پایان کارگاه مذکور آزمون جامع مربوطه در میان امدادگران کمیته امداد برگزار و به قبول شدگان گواهی نامه رسمی اعطا شد.

کد خبر : ۳۱۵۱۸۲