خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

کمیته امداد ۲۶ میلیارد ریال را صرف امور فرهنگی در استان همدان کرده است

کد خبر : ۱۵۱۱۱۳

در کمیته امداد نیز رویکرد حماسه‌آفرینی و گسترش حضور و مشارکت مردمی، اعتمادسازی و توسعه مشارکت‌های مردمی است.

در کمیته امداد نیز رویکرد حماسه‌آفرینی و گسترش حضور و مشارکت مردمی، اعتمادسازی و توسعه مشارکت‌های مردمی است.
به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان ادامه داد: کمیته امداد در استان همدان ۴۳ هزار و ۱۷۶ خانوار را زیر پوشش دارد که به این تعداد خانوار مستمری موازی با مستمری بهزیستی پرداخت می‌کند.
علیرضا ابراهیمی اظهار داشت: پدیده فقر در تمام دوران‌ها بوده اما این پدیده از شدت و ضعف برخوردار است. وی گفت: در جامعه بنیادین‌ترین و ناهنجار‌ترین مشکل فقر است که باعثمی‌شود تا بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان ادامه داد: فقر به شاخه‌های مختلفی چون فقر فرهنگی، فقر مادی و اقتصادی و… تقسیم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که برای آن سند چشم‌انداز پنج ساله و ۲۰ ساله تنظیم کردیم.
ابراهیمی یادآور شد: نگاه شورای مرکزی به کمیته امداد امام خمینی به این صورت است که ۲۷ درصد منابع ما از طریق بانک، ۳۵ درصد کمک‌های مردمی و ۳۸ درصد اعتبارات هم توسط دولت تأمین شود.
وی به ارائه خدمات پذیرش و مددکاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری توانستیم به ۶۴ هزار و ۵۸۹ نفر از مددجویان خدمات مددکاری ارائه داده و همچنین به ۲۶ هزار نفر نیز خدمات حمایتی ارائه دادیم.
ابراهیمی اذعان کرد: پرداخت کمک‌هزینه زندگی به ۹۴۵ خانوار به ارزش ۲.۳ میلیارد ریال از دیگر خدماتی بوده که در سال جاری به مددجویان کمیته امداد ارائه کردیم.
وی بیان داشت: در مجموع کمیته امداد در سال جاری ۲۶ میلیارد ریال را صرف امور فرهنگی در استان همدان کرده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی همدان با تأکید بر ارائه خدمات مختلف در بحثتوانمندسازی عنوان کرد: در سال جاری مبلغ صرف شده برای امور توانمندسازی در کمیته امداد امام خمینی ۱۴ درصد رشد داشته است.
مردم همدان روزانه ۲۳ میلیون تومان به کمیته امداد کمک می‌کنند
وی با اشاره به اینکه مردم همدان روزانه ۲۳ میلیون تومان به کمیته امداد امام خمینی کمک می‌کنند افزود: در استان همدان ۲۳۵ هزار و ۹۴۴ صندوق صدقات وجود دارد که ضریب نفوذ آن در استان ۴۰ درصد است.
ابراهیمی تصریح کرد: کمیته امداد در بخش امور مدیریتی و تحقیقاتی، طرح‌های مختلف تدوین مستند، دوره‌های آموزشی، مطالعه و نیازسنجی و انجام طرح‌های تحقیقاتی مختلف را به انجام رسانده است.
وی ادامه داد: کمیته امداد در بخش مدیریتی و امور تحقیقاتی ۲۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال را در سال ۹۱ انجام داده است.
برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در همدان
مدیر کل کمیته امداد استان همدان به برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌های مختلفی را در این هفته برای اجرا در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: دیدار با امام جمعه، برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان نمونه، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امام خمینی، تجلیل از پزشکان طرف قرارداد با امداد و… از جمله برنامه‌هایی است که در هفته احسان و نیکوکاری انجام خواهیم داد.
ابراهیمی افزود: ۲۵۲ هزار پاکت نیز برای جمع‌آوری هدایای نقدی دانش‌آموزان در مدارس توزیع کردیم تا از افراد نیازمند در این ایام دستگیری کنیم.
وی با اشاره به تنگنا‌های کمیته امداد بیان داشت: یکی از مشکلات جدی مددجویان کمیته امداد مشکل مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۸۸۸ خانوار شهری و ۴ هزار و ۳۹۴ خانوار روستایی مشکل مسکن دارند.
مدیرکل کمیته امداد همدان خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات پیش رو در ارتباط با بیماران صعب‌العلاج است که هزینه درمان آنان بسیار سنگین و مشکل‌ساز است.
وی در پایان سخنانش گفت: ۱۱ هزار دختر دم بخت زیر پوشش کمیته امداد منتظر تامین جهیزیه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز