خبرگزاری کار ایران

سهل آبادی در شورای اداری استان اصفهان

امور مالیاتی از بخش خصوصی غیر فعال خواستار دریافت مالیات است

رییس اتاق اصفهان با انتقاد از فشار مالیاتی اعمال شده بر روی واحدهای تولیدی گفت: سازمان امور مالیاتی از بخش خصوصی غیر فعال خواستار دریافت مالیات است و این در حالیست که این واحد‌ها یکی پس از دیگری در حال تعطیلی هستند.

به گزارش ایلنا، «سید عبدالوهاب سهل آبادی» در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت تمام فعالیت خود را معطوف به مشکلات واحدهای تولیدی در حال تعطیلی کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان ۱۰ پرونده واحدهای تولیدی ورشکسته در حال بررسی است و این پرونده‌ها روز به روز در حال افزایش است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به افزایش تعدیل نیروی انسانی واحدهای تولیدی در ماه­های اخیر گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان نیمه فعال و تعطیل شده است.

رییس اتاق اصفهان شرایط موجود اقتصادی کشور را نتایج عملکرد واحدهای تولیدی و اقتصادی ندانست و گفت: در شرایط کنونی که بخش خصوصی مقصر وضعیت موجود نیست نباید تحت فشار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور را بالا دانست و گفت: در حل حاضر به دلیل تعدیل واحدهای تولیدی بیش از ۶۰۰ هزار بیکار در استان وجود دارد.

سهل آبادی افزود: وجود کالای قاچاق و تورم رکودی شرایط سختی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده و توزیع کنندگان برای فرار مالیاتی از کالاهای قاچاق بدون فاکتور استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: در اثر شرایط رکود اقتصادی تولید کنندگان دیروز به انبارداران امروز تبدیل شدند.

وی ضمن تقدیر از دولت در مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۵+۱ گفت: امیدواریم نتایج این مذاکرات هر چه زود‌تر رونق برای بخش تولید و تجارت کشور ایجاد کند.

وی افزود: قوانین موجود برای رونق تولید نمی‌تواند اثر بخش باشد و دولت و مجلس باید تدبیری دیگری برای رونق اقتصادی اتخاذ کنند.

سهل آبادی در پایان سخنان خود گفت: با وجود خشکی زاینده رود، قراردادهای انتقال آب این رودخانه به سایر استان‌ها برای توسعه شهرک‌های صنعتی بسته می‌شود.

کد خبر : ۳۱۴۱۲۶