خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق اصناف کشور

۷۰ درصد اقتصاد ایران در قالب بنگاه‌های صنفی تعریف می‌شود

رییس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور در اصناف اشتغال دارند گفت: ۷۰ درصد اقتصاد ایران در قالب بنگاه‌های صنفی تعریف می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، علی فاضلی درهمایش پلیس، امنیت واصناف استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر در اصناف کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۹۰ درصد ازبخش اقتصادی ایران درقالب بنگاه‌های صنفی و صنعتی تعریف می‌شود که شامل ۳۷۰ خوشه اقتصادی‌ست که ۷۰ درصد آن مربوط به اصناف است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رسیدگی به دغدغه‌های بنگاه‌های کوچک و به ویژه اصناف کشور افزود: کار‌شناسان توسعه براین عقیده هستند که بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند زیرساخت و ساختار توسعه اقتصاد کشور باشند که می‌طلبد در راستای توسعه اقتصادی در این بخش و رفع مشکلات و دغدغه اصناف کشور حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصناف و نیروی انتظامی همواره همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند گفت: نیروی انتظامی درکنار اصناف به عنوان یک بازوی توانمند درتامین بیشتر امنیت خدمات‌رسانی می‌کند و پلیس و اصناف مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس واصناف درجامعه مکمل هم دیگر هستند چرا که دشمن با راه انداختن جنگ نرم و هجمه قراردادن امورات فرهنگی کشور اصناف خود را موظف می‌داند برای پیشگیری و مقابله با این جنگ نرم همسوی پلیس باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از بدو انقلاب اسلامی تا کنون، اصناف نقش بسیار پررنگی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تمام سطوح داشته‌اند و کمتر به انحراف رفته‌اند، بر لزوم اعتماد و واگذاری برخی مسئولیت‌های اجتماعی به این قشر در کشور تاکید کرد.

وی، با بیان اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه صنفی در قالب ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور مشغول به فعالیت هستند گفت: متاسفانه نیروی عظیم خود ساخته اصناف که جان ومال خود را برای دفاع و امنیت جامعه می‌گذارند، در طول سنوات گذشته آنچنان که باید مورد عنایت دستگاه‌های قرار نمی‌گرفتند اما قدم‌های خوبی ازسوی دولت یازدهم برداشته شده و بخشی ازمسوولیت به این بنگاه‌ها سپرده شده است.

کد خبر : ۳۱۱۱۹۷