خبرگزاری کار ایران

مهدی درهمی در گفت‌و گو با ایلنا

سازمان نظام مهندسی می‌تواند با برون سپاری وظایف خود را انجام دهد

عضو سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، گفت: سازمان نظام مهندسی می‌تواند با برون سپاری وظایف خود را به خوبی انجام دهد که این موضوع ملتزم وجود یک ساختار کامل و چابک از نظام مهندسی است.

مهدی درهمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی یک سازمان مردم نهاد است و اگر بتواند خوب عمل کند، می‌تواند به عنوان یکی از عوامل و موتورهای خوب شهری نقش‌آفرینی نماید اما اگر بد عمل کند، موانع توسعه را بیش از پیش بیشتر می‌کند.

مدیرعامل سابق شرکت سپاد مشهد اضافه کرد: در کنار سازمان نظام مهندسی، نهادهای دیگر مانند شورای شهر، شهرداری، استانداری، ادارات کل راه و شهرسازی و.. هم باید در حوزه ساخت و ساز حضور فعال داشته باشند و با مانع تراشی‌های پی در پی مختلف در حوزه ساخت و ساز، عامل دامن زدن به فضای رکود در این زمینه نباشند.

درهمی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی باید مانند یک جایگاه بیدار و با چشمان بینا، بتواند تمام موانع در راه را ببیند و اینگونه تذکرات را به نهاد‌ها بدهد اما این موضوع زمانی امکان پذیر می‌شود که خود نظام مهندسی هم سالم باشد و ویژه خواری‌ها در آن مشهود نباشند.

این عضو سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه موضوع برون سپاری برای این سازمان، بسیار مهم است، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی می‌تواند با برون سپاری وظایف خود را به خوبی انجام دهد که این موضوع ملتزم وجود یک ساختار کامل و چابک از نظام مهندسی است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این موضوع تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در سازمان نظام مهندسی، این است که به دستور رهبری، اقتصاد مقاومتی باید فعالیت‌های این سازمان را هم در بر بگیرد. باید دست دور زنندگان قانون را کوتاه کنیم و نظام به یک مرکز فسادستیزی تبدیل شود.

درهمی در خصوص تحقق عدالت اجتماعی در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: رعایت عدالت میان خود اعضای سازمان یکی از ارکان مهم است؛ همچنین رعایت عدالت کل جامعه نیز در این سازمان باید مورد توجه قرار گیرد؛ سازمان نظام مهندسی باید برای کسانی که سرمایه‌هایشان را در زمینه ساخت و ساز هزینه کرده‌اند، یک مراقبت و سیانت کاملی را از آنان داشته باشد و آنان را به ادامه اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها تشویق کند.

 

کد خبر : ۳۱۱۱۱۶