خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور

زرگرپور: منشور وفاق احزاب و تشکل‌های اصفهان تدوین شد

استاندار اصفهان با بیان اینکه منشور وفاق احزاب و تشکل‌های استان توسط خود احزاب و تشکل‌ها تدوین شده است، اضافه کرد: این منشور برای اولین بار در کشور تهیه شده است.

به گزارش ایلنا، رسول زرگرپور در اجلاس روسای احزاب و تشکل‌های سیاسی استان که با حضور معاون سیاسی وزارت کشور برگزار شد، گفت: اصفهان یک سکهٔ دو رو است که یک روی آن توانمندی‌ها و برخورداری‌ها و روی دوم مجموعه‌ای از معضلات و مشکلات و دغدغه‌هایی است که هم بزرگ است و هم در سطح ملی.

زرگرپور با بیان اینکه در طول دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات استان صورت پذیرفته است، اظهارداشت: بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و تخت جمشیدی روی ریل تکمیل قرار گرفته است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه حل مشکل آب استان با ۶۵ درصد پیشرفت همراه بوده است، افزود: در خصوص آلودگی هوا نیز گامهای بلندی برداشته شده و خوشبختانه در مسائل اقتصادی نیز نرخ مصارف به منابع بانک‌ها از ۵۰ درصد به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ماهانه با حضور استاندار تشکیل می‌شود، اضافه کرد: این شورا در کل کشور رتبهٔ اول را دارد و لذا مسائل اقتصادی باید در آن شورا مطرح شود همچنین با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی تا کنون ۱۴۵ مورد از پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی بررسی شده است.

استاندار اصفهان به آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی چون نمایشگاه بین المللی اصفهان و موزهٔ بزرگ و قطار سریع السیر اصفهان- تهران اشاره کرد و افزود: ‌ همهٔ این‌ها در سایهٔ وفاق و هماهنگی جریانات سیاسی اتفاق افتاده است.

زرگرپور با بیان اینکه منشور وفاق احزاب و تشکل‌های استان توسط خود احزاب و تشکل‌ها تدوین شده است، اضافه کرد: این منشور برای اولین بار در کشور تهیه شده است.

محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور نیز در این اجلاس ضمن تبریک عید سعید غدیر و تسلیت فاجعهٔ منا، گفت: عمق فاجعه بسیار زیاد است و دولت سعودی در این رابطه بی‌لیاقتی زیادی از خود نشان داد.

معاون سیاسی وزارت کشور ضمن تقدیر از استاندار اصفهان به خاطر عملکرد بسیار خوب ایشان در پست‌های مختلف گفت: استاندار اصفهان از مدیران با تجربه، با سابقه و کارآمد نظام است و درطول بعد از انقلاب عملکرد بسیار خوبی را در پست‌های مهم در سطح ملی از خود نشان داده است.

محمدحسین مقیمی با بیان اینکه تحزب و حزب گرایی در کشور هنوز به بلوغ خود نرسیده است، افزود: ‌ نتوانسته‌ایم به صورت سازمان یافته برای توسعهٔ کشور به پیش برویم که اگر این امر اتفاق می‌افتاد راندمان فعالیت‌ها بسیار بالا بود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تشکل‌ها شکل بگیرند، اظهارداشت: ‌ با شکل گیری تشکل‌ها می‌توانند از پتانسیل‌های همدیگر کمک بگیرند و هر زمان که به جماعت، اجتماع و وحدت فکر کردیم زود‌تر به اهداف خود دست یافته‌ایم چرا که همهٔ ما برای اعتلای انقلاب اسلامی و کلمه اسلام تلاش می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور ضمن تجلیل از اقدام شایستهٔ نمایندگان تشکل‌های استان اصفهان در تدوین منشور وفاق که با درایت و هدایت استاندار اصفهان صورت پذیرفت، اظهار امیدواری نمود که سایر استان‌ها نیز با الگوگیری از اصفهان در این مسیر گام بردارند.

وی به ملاک‌های انتخاب مدیران در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: ‌ملاک برای بکارگیری نیرو‌ها اعتدال و قبول سیاست‌های دولت بود و هم اکنون نیز تعداد زیادی از نیروهای معتدل دولت قبل همچنان به فعالیت خود در دولت ادامه می‌دهند.

مقیمی با تاکید براینکه همهٔ مدیرانی که روشهای اعتدالی را قبول داشته باشند حتما در این دولت کار می‌کنند، اظهارداشت: هم اکنون بخشی از منتقدین دولت را گروهی از اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند ولی از هر۳ جبههٔ اصلاحات، اصولگرا و مستقلین در دولت مشغول هستند.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه در بخش سیاسی باید افراد بیشتر یکدیگر را تحمل نمایند، عنوان نمود: باید منشور وفاق به خوبی به اجرا در آید که در این صورت طولی نخواهد کشید که شرایط بهتر و همه پشتیبان هم خواهند شد.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: تلاش دولت برگزاری شکوه‌مند این انتخابات است و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و شورای نگهبان نیز حتما همین رویه را خواهد داشت.

مقیمی افزود: اگر بتوانیم نشاط سیاسی را برقرار کنیم، حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم خواهد زد و اگر ما بخواهیم در دنیای پرتلاطم حرف خود را به کرسی بنشانیم یکی از اصلیترین راه‌ها انتخابات و حضور پرشکوه مردم است.

گفتنی است در این جلسه رؤسای احزاب و تشکل‌های سیاسی استان نیز ضمن تقدیرو تجلیل از استاندار اصفهان به دلیل اینکه زمینه ایجاد وفاق تشکل‌های سیاسی استان را فراهم نمود، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص شرایط استان و کشور پرداختند.

کد خبر : ۳۰۹۸۷۴