خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در مجمع نمایندگان استان:

نبود طرح آمایش سرزمین عامل بروز آلودگی هوا و مشکلات آبی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۲۵

رفع آلودگی هوا و مشکل آب استان اصفهان از مهمترین مطالبات مردم است.

ایلنا: استاندار اصفهان در مجمع نمایندگان استان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم اصفهان به رفع معضل آلودگی هوا و کم آبی در استان اهمیت زیادی می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور اظهار داشت: آلودگی هوا موجب بروز بیماری‌های متعددی می‌شود و این موضوع در کارگروه سلامت استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی را نداشتن طرح آمایش سرزمین دانست و تأکید کرد: در صورت وجود سند آمایش سرزمین فضای طرح‌ها و پروژه‌ها مشخص خواهد بود.

زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان در طول سال با ۵۳ روز مشکل ریزگرد‌ها و ۶۶ روز مسئله آلودگی هوا مواجه است افزود: طرح جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان با ۳۸ اقدام اساسی در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید.

استاندار اصفهان ۲۳ دستگاه اجرایی استان را مسئول اجرای این طرح دانست تصریح کرد: ۶۵ درصد اقدامات این طرح پیشگیرانه و ۳۵ درصد مابقی اجرایی است.

وی بارگذاری بیش از حد بر حوضه زاینده رود و همچنین مبحثخشکسالی را به عنوان عوامل تبدیل شدن زاینده رود به عنوان اصلیترین رودخانه دائمی فلات مرکزی به رودخانه‌ای فصلی برشمرد و تهیه طرحی ۵ ماده‌ای و مطرح کردن آن در شورای عالی آب و تبدیل آن به طرحی ۹ ماده‌ای با امضای ۹ وزیر و همچنین ایجاد شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز