خبرگزاری کار ایران

برگزاری مانور درمان اضطراری در هنگام بحران در کهریزک

«سید ناصر موسوی»، بخشدار کهریزک از نحوه برگزاری مانور درمان اضطراری (BHCU) در روستای دهنو از توابع شهرستان ری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، این مانور که باهدف آماده سازی اعضای تیم درمان اضطراری و پاسخگویی به مردم بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه برگزار شد، ۱۳ نفر از متخصصین در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی، روان‌شناسی و بهداشت محیط به معاینه و درمان مراجعان پرداختند.

بخشدار کهریزک در گفتگو با خبرنگار ما از جمعیت هلال احمر و دیگر ادارات شرکت کننده در این مانور قدردانی و بر تمرین مداوم و آموزش مردم بویژه اهالی روستا‌ها و مناطق محروم در هنگام مواجهه با حوادث غیر طبیعی تاکید کرد.

 «موسوی» با اشاره به وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به مردم در هنگام بروز بحران و حادثه افزود: «جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ری توانسته است با برگزاری کلاسهای آموزشی و مانورهای متعدد، مردم را ازوقوع حوادث غیرمترقبه آشنا سازد که این خدمت بزرگی به شهرستان ری با توجه به بحث زلزله خیز بودن این شهرستان است».

شایان ذکر است در جریان این بازدید، «لیلا قاسمی»، مسول درمان توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ری توضیحات لازم را ارایه کرد.

به گفته وی، در این مانور، پزشکان متخصص حوزه‌های مختلف ضمن معاینه مراجعان، آنان را درمان و یا برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی مربوطه هدایت کردند.

وی ادامه داد: «پیشگیری از اختلالات روانی و درمانی، بررسی مشکلات زنان باردار در حین وقوع حادثه، مسایل مربوط به تغذیه و پیشگیری از سوتغذیه در هنگام بحران از دیگر اهداف این مانور است».

مانور درمان اضطراری (BHCU) به همت جمعیت هلال احمر شهرستان ری و با مشارکت بخشداری و آموزش و پرورش کهریزک، دهیاری و شورای اسلامی روستای دهنو و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از روز پنج شنبه شروع و تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۳۰۹۵۹۱