خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال مطرح کرد

لزوم ارتقاء آگاهی عمومی جهت مقابله با بلایای طبیعی

فرماندار ماسال بر لزوم حفظ آمادگی لازم جهت مقابله با بلایای طبیعی با استفاده از آموزش‌های عمومی و ارتقاء آگاهی مردم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود قاسم‌نژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه ما جزء کشورهایی هستیم که اکثر بلایای طبیعی در آن دیده می‌شود گفت: ما باید با برنامه ریزی مناسب، آمادگی لازم در برابر بلایای طبیعی را داشته باشیم تا همانند سال‌های گذشته با بارش برف و دیگر بحران‌های طبیعی، در ارائه خدمات به آسیب دیدگان نقصان به وجود نیاید.

وی با تاکید بر آموزش عموم افراد جامعه در زمینه بحران اظهار داشت: در بحث آموزش و ارتقاء آگاهی افراد باید سعی شود ضمن شناسایی خطرات بالقوه، نحوه مقابله با آن به خوبی تشریح شود و با استفاده از ظرفیت مدارس و افراد خبره و صاحب فن اطلاعات لازم به مردم انتقال یابد.

این مقام مسئول همچنین در رابطه با جذب داوطلبانه افراد در هلال احمرگفت: باید با استعدادیابی مناسب، آموزش و سازماندهی دقیق نیروهای خودجوش، نیروهای آماده‌ای را جهت مقابله با بحران‌های احتمالی تربیت نماییم.

قاسم‌نژاد آماده نگه داشتن تجهیزات، امکانات، لوازم و ابزار امدادی را از دیگر اولویت‌های مورد نیاز جهت مقابله با بحران دانست و افزود: آمادگی لازم جهت ارائه خدمات و امکانات به آسیب دیدگان در مواقع اضطراری و مکان یابی محل مناسب جهت اسکان آن‌ها باید در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرستان قرارگیرد و تلاش شود نزدیک‌ترین و بهترین مکان برای ارئه خدمات مناسب به شهروندان در نظر گرفته شود.

فرماندار ماسال با اشاره به در پیش بودن هفته مقابله با بلایای طبیعی تصریح کرد: برنامه ریزی مانورهای مختلف نقش بسزایی در افزایش آمادگی نیروهای مقابله با بحران و ارزیابی دستگاه‌ها در وضعیت بحرانی و اضطراری دارد.

وی ادامه داد: با ایجاد مانور جاده‌ای توسط هلال احمر می‌توان آموزش‌های مورد نیاز در مواقع تصادف جاده‌ای به افراد آموزش داده شود تا ازایجاد مشکلات احتمالی ناشی از ناآگاهی جلوگیری شود

کد خبر : ۳۰۹۰۰۵