خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال

جامعه عاری از مواد مخدر با مشارکت خانواده‌ها محقق می‌شود

فرماندار ماسال تاکید کرد: جامعه عاری از مواد مخدر تنها از طریق آگاه‌سازی و مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش فرزندان میسر می‌شود.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ماسال با اشاره به لزوم وجود مکان مناسب و مطمئن جهت ترک اعتیاد در این شهرستان گفت: عملیات اجرایی احداث اولین کمپ ترک اعتیاد ماسال توسط بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات از بیش از یک سال پیش آغاز شده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروزه مسئله اعتیاد در حال حاضر تنها گریبانگیر قشر خاصی از جامعه نیست و بسیاری از اقشار جامعه به نوعی با آن مواجه هستند، افزود: هیچ کس نمی‌تواند خود و خانواده خود را از خطرات احتمالی شیوع مواد مخدر در جامعه مصون بداند و همه آحاد مردم به ویژه مسئولین باید با احساس مسئولیت، مانع از گسترش این بلای خانمانسوز در جامعه شوند.

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر ماسال با ابراز خرسندی از برخی از برنامه های فرهنگی ادارات بهزیستی و کمیته امداد شهرستان از همه اعضای این شورا خواست: با تدوین برنامه‌های پییشگیرانه و استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع‌رسانی در خصوص سوء مصرف مواد مخدر زمینه کاهش گرایش به مواد مخدر را فراهم کنند. 

قاسم نژاد با تاکید بر نقش رفتارهای مناسب اجتماعی و ورزشی در کاهش گرایش به مواد مخدر تصریح کرد: ورزش با ایجاد روحیه نشاط و شادابی در افراد و بهبود روابط اجتماعی در جامعه می تواند از شیوع اعتیاد در جامعه جلوگیری کند.

فرماندار ماسال با حائز اهمیت دانستن نقش خانواده در آگاه‌سازی فرزندان خود در خصوص مضرات استعمال مواد مخدر و دخانی عنوان کرد: نباید تصور کرد که تنها با ارتقاء امکانات و خدمات رفاهی تفریحی می توان جلوی شیوع اعتیاد را گرفت چرا که جامعه عاری از مواد مخدر تنها از طریق آگاه‌سازی و مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش فرزندان میسر می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را یکی دیگر از راهکارهای ارتقاء سطح آگاهی جامعه در خصوص اعتیاد دانست و افزود: انجمن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم در پیشبرد برنامه‌های مقابله با مواد مخدر بسیار مثمرثمر باشند.

 

کد خبر : ۲۸۴۷۴۲