خبرگزاری کار ایران

صادق عابدین:

دولت حق دارد در مورد مدیریت و مدیران در کشور تصمیم بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۲۶

دولت حق دارد در مورد مدیریت و مدیران در کشور تصمیم بگیرد اما کشور متعلق به دولت نیست، کشور متعلق به همه افراد این جامعه خصوصا بچه‌های حزب‌اللهی‌ها و کسانی است که در راه این نظام و انقلاب جانفشانی و ایثار کرده و خون داده‌اند.

ایلنا: استاندار فارس گفت: آمار بیکاری در این استان همواره بین ۱۷ تا ۱۹ درصد بوده و این آمار بسیار بالایی است و من هم قبول دارم، اما تنها گفتن اینکه در فارس بیکاری وجود دارد کافی نیست، راهکار ارایه بدهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسین صادق‌عابدین صبح امروز شنبه در مراسمی که سپاه فجر فارس به نیت قدردانی از وی برگزار کرد، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید این آمار تا سال ۹۴ به ۷ درصد برسد و برای رسیدن به این هدف نیازمند ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: اعتبارات فارس سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای رسیدن به هدف برنامه پنجم در کاهش آمار بیکاری، باید اعتبارات ۱۶۰ سال این استان را در مدت پیش‌رو هزینه کرد تا به عدد ۷ درصد در آمار بیکاری رسید.

استاندار فارس تغییر مدیران را حق هر دولتی دانست و در عین‌حال تصریح کرد: دولت حق دارد در مورد مدیریت و مدیران در کشور تصمیم بگیرد اما کشور متعلق به دولت نیست، کشور متعلق به همه افراد این جامعه خصوصا بچه‌های حزب‌اللهی‌ها و کسانی است که در راه این نظام و انقلاب جانفشانی و ایثار کرده و خون داده‌اند.

صادق‌عابدین با تصریح اینکه استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فارس و جذب و حمایت از بخش خصوصی، تنها راه ممکن برای حل مشکل است، گفت: در طول برنامه پنجم تا امروز کمتر از ۱۶ صدم درصد از اعتبار ۸۰ هزار میلیاردی از سوی دولت تامین شده است حال آنکه دوستانی به ‌شکل سریالی مصاحبه و در رسانه‌های خود منتشر می‌کردند با این تیتر که آمار بیکاری بالاست، تسلیم، ما هم قبول داریم، اما برای کاهش آنچه باید کرد؟ معضل را چگونه باید حل کنیم؟

وی گفت: جز توجه به ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌ها این مهم امکان‌پذیر نیست و در این مدت ۲ سال و ۲ ماه حضورم در فارس با پیگیری ساخت پالایشگاه دوم و خطوط راه‌آهن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، زمینه جذب حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد را فراهم کرده‌ایم، امروز هم هیچ راهی جز این نیست.

صادق‌عابدین با بیان اینکه همواره در مسیر حل مشکل بیکاری، اختلاف‌نظرهایی بوده و هست، گفت: امروز در تهران ۶۵ درصد اشتغال از محل بخش خدمات است در حالیکه این میزان در فارس ۴۰ درصد است، بنابراین بدون استفاده از ظرفیت‌های مردمی هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فارس را مانند یک پارچه پاره پاره، به‌عنوان استاندار تحویل گرفت، گفت: در شرایطی مسئولیت استانداری را قبول کردم که ۶۰ یا ۷۰ فرماندار و بخشدار نداشتیم، استانداری معاون نداشت، شیراز فرماندار نداشت، تنها ۴ ماه هم به انتخابات زمان باقی بود.

صادق‌عابدین با تصریح اینکه تنها کمک خداوند و همراهی بچه‌ حزب‌اللهی‌ها، موجب حل بسیاری از مشکلات شد، گفت: طی ۲ سال گذشته ۲ انتخابات بزرگ را با بهترین شرایط برگزار کردیم و به اعتقاد تمام اعضای شورای تامین استان، این انتخابات‌ها، بهترین، سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات در استان فارس بعد از انقلاب بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز