خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کردند

انتقاد صنعتگران شمس آباد به نحوه برخورد پلیس راهور

تعدادی از صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا از نحوه برخود پلیس راهنمایی و رانندگی حسن آباد فشافویه به شدت انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسوولان نظارت همگانی ناجا به این موضوع شدند.

یکی از صنعتگران با اشاره به هزینه سنگین ایاب و ذهاب از نواحی اطراف به این شهرک گفت: «تعدادی از کارگران با موتورسیکلت‌های شخصی خود به محل کار خود در شهرک مراجعه می‌کنند که بعضا با برخوردهای بد عوامل راهور مواجه می‌شوند و بدلیل ضبط وسیله نقلیه خود، باید چند روز، کار خود را‌‌ رها کرده و وقت خود را در پارکینگ‌ها و ادارات راهنمایی و رانندگی سپری کنند».

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی برتوقف موتور سیکلت‌ها بدلیل کسری و نقص مدارک راکب موتور اظهار داشت: «ما تابع قانون هستیم و چیزی فرا‌تر از قانون از پلیس انتظار نداریم. برخورد فعلی عوامل راهور با کارکنان شرکت‌های صنعتی شمس آباد موید این مطلب نیست».

یکی دیگر از کارگرانی که پلیس موتور وی را ثبت و ضبط کرده بود اظهار داشت: «دولت و شرکت شهرک‌ها و نمایندگان کارخانجات و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک از برقراری وسیله نقلیه عمومی به این شهرک اقدام نمی‌کنند و ما مجبوریم بدلیل حقوق کم و صرفه جویی در هزینه‌ها با جان خود بازی کنیم و با توجه به تردد زیاد ماشین‌های سنگین از محور تهران-قم با موتور به محل کار خود مراجعه کنیم».

صنعتگر دیگری نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: «متاسفانه اکنون فضای موجود شهرک صنعتی شمس آباد به گونه‌ای شده است که عوامل راهور چه برای موتور سواران و چه برای ماشین‌های سبک و سنگین گویا در کمین می‌نشینند و از روی قصد رانندگان را جریمه می‌کنند که این ذهنیت خوبی برای ناجا نداشته و کل خدمات آنان رازیر سوال می‌برد؟!».

ضبط موتور سیکلت حتی بدون راکب، تعقیب و گریزهای پلیس که بعضا با صدمات و جراحات راکبین همراه است از دیگر مواردی بود که این افراد به آن اشاره و اعتراض داشتند.

شایان ذکر است بر اساس تقسیمات نیروی انتظامی، پلیس راه محور قدیم تهران-قم وظیفه پوشش ترافیکی شهر حسن آباد و شهرک صنعتی شمس آباد را بر عهده دارد.

 

کد خبر : ۳۰۷۳۵۹