خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز

جذب سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم نیازمند برنامه‌ریزی‌ست

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: این استان از سرمایه‌گذاران خارجی که با هدف انتقال تکنولوژی و همچنین مشارکت در تولید قصد سرمایه‌گذاری در این استان را دارند، استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا در کرج، عبادالله کامکار با بیان این مطلب در سومین نشست توسعه فناوری در دوران پساتحریم استان افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور را با تکیه بر خودکفایی در فرایندهای تولید رشد و پویایی در دوران پسا تحریم را در بر خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط پسا تحریم بنگاه‌های تولیدی استان باید تولید صادرات محور را در دستور کار قرار دهند گفت: ایده و نظرات تولیدکنندگان استان در بخش‌های مختلف برای بهبود بخشیدن بخش صنعت و تولید استان دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاری در دوران پسا تحریم نیازمند برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: استان البرز از سرمایه گذاران خارجی که با هدف انتقال تکنولوژی و همچنین مشارکت در تولید قصد سرمایه گذاری در این استان را دارند، استقبال می‌کند.

کامکار با بیان اینکه جلسات بررسی و رفع موانع موجود در بخش تولید به طور مرتب و با برنامه ریزی در استان البرز در حال انجام است گفت: در این جلسات از ایده و نظرات تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف برای بهبود بخشیدن بخش صنعت و تولید بهره گرفته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران پسا تحریم، البرز می‌تواند فرصت‌های توسعه‌ای خوبی را برای خود رقم بزند گفت: در شرایط پسا تحریم تولید صنایع هایتک و دانش بنیان و حضور در بازارهای جهانی می‌بایست از اهداف و رویکرد‌های توسعه‌ای استان باشد.

کامکار با اشاره به اینکه به سبب ظرفیت‌های موجود و شرایط جغرافیایی ویژه تقاضا برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی در استان البرز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایرانیان بسیاری از خارج از کشور، متقاضی سرمایه گذاری در این استان هستند.

کد خبر : ۳۰۷۰۷۳