خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک

مسوولین به فکر ازدواج جوانان باشند

امام جمعه برزک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه خطاب به والدین گفت: باید جوانانتان را برای ازدواج آماده کنید که اگر در این امر کوتاهی کردید فردا باید جوابگو باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان ایشان در رابطه با برخی از سنگ اندازی‌ها جهت ازواج جوانان گفت: متاسفانه برخی از والدین با سخت گیری‌های نابجا و اشرافی‌گری و تجمل گرایی زیاد مانع ازواج فرزندان خودمی شوند و متاسفانه در اینجامعه هر روز ازدواج جوانان مشکل‌تر و دور از سترس می‌شود و این در حالی است که ما باید توقعات و انتظارات ازدواج جوانان را در حد دستورات دینی پایین بیاوریم تا شاهد سهل شدن ازدواج باشیم.

حجه الاسلام والمسلمین حلاجی مفرد با اشاره به ۲ وظیفه اصلی مسوولین و والدین خطاب به آن‌ها گفتند: اشتغال و مسکن جوانان ۲ مقوله ایی است که باید مسوولین و والدین به آن اهمیت دهند و چنانچه مسوولی برای این دو مقوله کوتاهی کند و یا نسبت به آن طرز تفکر دیگری داشته باشد مطمئنا به جامعه و مردم خیانت کرده است.

ایشان ضمن ناکافی دانستن کارهای انجام شده جهت تسهیل امر ازدواج جوانان توسط مسوولین خطاب به آن‌ها گفت باید بیشتر تلاش نمود تا حداقل این دو مشکل اساسی حل شود.

امام جمعه برزک با اشاره به آیه شرفه قران که می‌فرماید در امر ازدواج نترسید. خدا از فضل خودش شما را بی‌نیاز می‌کند خطاب به پدر و مادر‌ها گفت اجازه ندهید درازدواج حوانان تأخیر زیاد بیافتد.

ایشان در ادامه همچنین با اشاره به سخن پیامبر بزرگ اسلام که اصرار به ازدواج جوانان می‌نمودند فرمود: اگر در ازدواج و زندگی زناشویی قناعت و سازگاری وجودداشته باشد زندگی‌ها شیرین و اگر بنای زندگی بر اساس طمع و... باشد زندگی‌ها تلخ خواهد بود و در جامعه امروزی دشمنان نیز به شدت بر علیه این سنت دینی تبلیغ می‌کنند که متاسفانه نتایج این تبلیغ‌ها وجود آمار بالای طلاق است.

امام جمعه برزک با انتقاد از برخی از مسوولین ودستگاههای فرهنگی نیز گفت: متاسفانه برخی مسوولین و دستگاههای فرهنگی و متولی کشور نیز از این تبلیغات‌ها و صحبت‌ها حمایت می‌کنند که مقام معظم رهبری نیز ضمن گلایه از برخی از دستگاههای فرهنگی فرمودند: لعنت به کسانی که بر خلاف سنت ازدواج با سنت ازدواج مخالفت صریح دارند ومتاسفانه برخی از روزنامه‌ها و دستگاههای فرهنگی نیز آن را ترویج می‌دهند که باید با آن‌ها مقابله کرد.

کد خبر : ۳۰۵۱۷۷