خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد البرز عنوان کرد

استقبال کمیته امداد از مشارکت مددجویان در فعالیت‌های فرهنگی

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به جهت‌گیری این سازمان در ایجاد کانون‌های مختلف فرهنگی و توانمندسازی از رشد فعالیت‌های این کانون‌ها در سازمان متبوع خود خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی سالارکیا با اشاره به اینکه طبق سیاست های جدید فرهنگی در کمیته امداد، اغلب برنامه‌های تربیتی با حضور اولیاء دانش آموزان انجام می‌شود، گفت: کانون‌های کمیته امداد در راستای ارائه خدمات فرهنگی، تربیتی و آموزشی به خانواده‌ها و دانش آموزان تحت حمایت این نهاد راه اندازی شده است.

وی در ادامه با بیان این که در عصر کنونی برنامه ریزی برای جذب جوانان و نوجوانان در عرصه‌های تربیتی و اجتماعی یکی از ظریف‌ترین و حساس ترین راهبردهای اساسی حوزه فرهنگ است افزود: درحالیکه بیشترین شور و حال زندگی اجتماعی درجوانان و نوجوانان متمرکز شده، غالب حرکت‌های تهاجم فرهنگی نیز به سمت وسوی این قشر که اغلب از محرومین هستند نشانه رفته است.

سالارکیا در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و جذب آن‌ها در فعالیت های فرهنگی و تربیتی اثرات و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی مناسبی در اجتماع دارد و آن‌ها را از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی دور می‌نماید.

وی گفت: بر این اساس کانون‌های دائمی و فصلی کمیته امداد با هدف ارائه خدمات تربیتی در ایام تابستان، پرورش استعدادهای درخشان، تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه هدف برپا شده است.

مدیر کل کمیته امداد البرز بیان داشت: این کانون‌ها به صورت دائمی و موقت در طول سال به ویژه فصل تابستان، کلیه اهداف طراحی شده جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را اجرا می‌ کنند.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان در این کانون‌ها می‌توانند از کلاس‌های آموزشی رایگان در زمینه اعتقادی، دینی، احکام، رایانه، طراحی، نقاشی، معرق و سایر رشته‌های هنری استفاده نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت دانش آموزان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در کانون‌های دائمی و تابستانی این اداره کل به دلیل حضور گسترده بزرگسالان در برنامه‌ها، نسبت به سال های قبل رشد دو برابری داشته است.

کد خبر : ۳۰۳۸۷۱