خبرگزاری کار ایران

در هفته تعاون

فازدو پروژه مسکن شرکت تعاونی کارکنان سایپا کاشان به بهره‌برداری می‌رسد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، از افتتاح فاز ۲ پروژه مسکن سازی شرکت تعاونی مسکن کارکنان سایپا در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع به تعداد ۲۰۵ واحد با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۳۳۰ نفر و ۸۰ درصد ارزش افزوده درکاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حسن رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اعلام این خبر، هچنین از افتتاح پروژه گلستان گل محمدی شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب ایران قمصر با مساحت بیش از ۵۰ هکتار و سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد ریال به عنوان یکی دیگر از طرح‌های هفته تعاون در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با عضویت بیش از ۶۴۰ نفر و اشتغالزایی بیش از ۱۰ نفر به صورت دائم و ۱۱۰ نفر به صورت فصلی که ارزش افزوده آن ۲۰۰ درصد بوده است با حضور محمد فیروزی نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس یک شنبه ۱۵ شهریور به بهره برداری می‌رسد.

وی تجلیل از تاکسیرانی کاشان به عنوان شرکت تعاونی بر‌تر استان اصفهان را از دیگر برنامه‌های هفته تعاون برشمرد. رمضانی از صادرات حدود ۶۰۰ هزار دلاری کالاهای غیرنفتی بخش تعاون کاشان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ خبر داد و گفت: این صادرات عمدتا در زمینه تولید گلاب و عرقیجات بوده است

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی کاشان، لازمه گسترش و توسعه فرهنگ تعاونی‌ها، تخصیص اعتبارات مناسب و تصویب معافیت‌های قانونی برای بخش تعاون دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در کاشان در زمینه راه اندازی شرکت تعاونی‌های متعدد در بخش کشاورزی و تولید گل و گلاب و مسکن و مصرف حائز اهمیت و حضور کارفرمایان و شرکت‌های متوسط و بزرگ به منظور خدمات رسانی در زمینه‌های رفاهی و همراهی مورد تاکید است.

وی، با اشاره به اینکه کاشان با برخورداری از ۲۶۲ تعاونی فعال در زمینه‌های مختلف حدود ۹درصد از تعاونی‌های استان اصفهان را به خود اختصاص داده است یادآور شد: بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستقیم توسط تعاونی‌های مختلف در این شهرستان اشتغال به کار دارند.

رمضانی، تعاون را حلقه واسطه بین بخش خصوصی و دولتی و به عنوان مهم‌ترین ابزارهای کوچک‌سازی دولت که زمینه اشتغال را برای آحاد ملت تحقق می‌بخشد نام برد.

رمضانی همچنین، از برگزاری مسابقات فوتسال کارگری و تعاونگران با حضور بیش از ۲۰ تیم از جمعه ۲۰ شهریور ماه در سالن جهان پهلوان تختی این شهرستان به عنوان یکی از برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته تعاون خبر داد.

شایان ذکراست از ۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه هفته تعاون نامگذاری شده است.

کد خبر : ۳۰۲۳۷۹