خبرگزاری کار ایران

رئیس تعاونی روستایی اسلام آباد غرب در گفت‌وگو با ایلنا

تدارک نهاده‌های کشاورزی وظیفه ذاتی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی‌ست

رئیس تعاونی روستایی اسلام آباد غرب گفت: برابر بند ۶ ماده ۵ اساسنامه تهیه و تدارک نهادهای کشاورزی یکی از وظایف ذاتی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی‌ست.

کورس اردشیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، گفت: یکی از وظایف ذاتی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تحت نظارت اداره تعاونی روستایی برابر بند ۶ ماده ۵ اساسنامه تهیه و تدارک نهادهای کشاورزی از جمله تهیه بذرهای مختلف نهال، نشا، کودهای شیمیایی و حیوانی، سموم دفع آفات نباتی و بیماری‌های گیاهی و نیز مواد مغذی و داروهای دامی برای شرکت‌های تابع جهت خدمات‌رسانی بهینه به روستاییان و کشاورزان عضو در مسیر کمک به امر تولید است.

رئیس تعاونی روستایی اسلام آباد غرب افزود: برابر با بررسی به عمل آمده در سال ۹۰ از وضعیت چگونگی تهیه بذر توسط کشاورزان شهرستان متاسفانه این خلا محرز شده که کلیه بذور توسط کشاورزان شهرستان متاسفانه از سایر شهرستان‌ها تهیه و تدارک می‌شود و این امر به سبب مسافتباعث ایجاد هزینه‌های اضافی می‌شود.

اردشیری تصریح کرد: درسال ۹۰ با ارائه طرح توجیهی و اقتصادی به بانک عامل (کشاورزی) و موافقت دستگاههای نظارتی و درسال ۹۲ با پیگیری‌های مستمر و دائمی این اداره واتحادیه مذکور نسبت به اسقرار و راه‌اندازی ایستگاه فرآوری وتهیه بذر درداخل شهرستان درمحل تاسیسات علی‌آباد اقدام و به صورت آزمایشی مقدار ۲۹۰ تن بذر مرغوب و در سال زراعی ۹۳، ۳۰۵تن ونیز درسال جاری تامرز ۵۰۰تن بذر تایید شده تولید و دراختیار سایر شرکت‌های تعاونی روستایی عضو اتحادیه جهت توزیع در میان کشاورزان منطقه به عنوان قشر زحمتکش مولد جامعه قرارگرفت.

وی تاکیدکرد: امید است در سالهای آتی درصورت تامین اعتبار لازم تمام بذر مورد نیاز شهرستان تهیه و تدارک شود وجهت توزیع در اختیار مراکز توزیع قرار گیرد.

کد خبر : ۳۰۱۸۰۹