خبرگزاری کار ایران

مجابی،معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست

قزوین می‌تواند به عنوان شهر سبز در کشور مطرح شود

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: قزوین در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به عنوان شهر سبز در کشور مطرح و انتخاب شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مجابی صبح امروز در گفت‌وگو اختصاصی با ایلنا افزود: شهرداری قزوین نگاه مدیریتی مناسبی به موضوعات شهری دارد و به عنوان الگو در پویایی و انجام اقدامات مبتکرانه می‌تواند به شهرهای دیگر کشور معرفی شود.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب شهرداری قزوین در سطح ملی و فراملی اظهار کرد: ارتباط با شهرداران آسیایی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان در آینده تأثیرات مثبت این ارتباط را در توسعه شهر قزوین شاهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست افزود: برگزاری نخستین اجلاس مجمع شهر اسلامی در قزوین و نیز استقرار دبیرخانه این مجمع در این شهر نیز از دیگر اقدامات خوب و تأثیرگذار شهرداری قزوین به منظور تقویت ارتباطات و تعاملات بین المللی به شمار می‌رود.

مجابی رویکرد شهرداری قزوین در دستیابی به توسعه پایدار را بسیار ارزشمند دانست و افزود: توجه به جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند، برگزاری نخستین نشست تخصصی سراسری سرویس بهداشتی عمومی و توجه به بهداشت عمومی جامعه، ایجاد انگیزه اقتصادی در حوزه باغ شهر قزوین، احداث بوستان ملی باراجین و تیمار گونه‌های بیمار جانوری از جمله اقداماتی است که در این راستا با همکاری شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفته است.

وی راه‌اندازی کمیته فعال در حوزه گردشگری را ضروری برشمرد و گفت: باید با فعالیت مناسب این کمیته، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی به شهر قزوین فراهم شود زیرا حضور گردشگران اثرات جدی بر توسعه و ایجاد درآمد پایدار شهر دارد.

کد خبر : ۳۰۱۷۳۴